نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال کژال هوژبری به اداره‌ی اطلاعات سنندج

11-نوامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: کژال هوژبری همسر یکی ار فعالان سیاسی مقیم خارج از کشور، پس از ۴ روز بازداشت در ادراه‌ی اطلاعات مریوان، مجدداً به اداره‌ی اطلاعات سنندج منتقل گردید.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، کژال هوژبری همسر علی دانش فعال سیاسی کُرد اهل مریوان و مقیم خارج از کشور، روز پنج شنبه هفدهم آبان‌ماه، به منظور بازجویی توسط مأموران اداره‌ی اطلاعات مریوان به اداره‌ی اطلاعات سنندج منتقل شد.

 

یک از اعضای خانواده‌ی علی دانش به خبرنگار کُردپا گفت: «کژال هوژبری چهاردهم آبان‌ماه، توسط نیروهای اطلاعات در مریوان در منزل خویش بازداشت و به اداره‌ی اطلاعات این شهر منتقل گردید.»

 

کژال هوژبری که به دلیل فعالیت‌های سیاسی همسرش بازداشت شده است دارای ٣ فرزند به نام‌های محمد، ١١ ساله، متین، ۶ ساله و لاوین ۵ ساله است و اکنون این کودکان بدون سرپرست می‌باشند.

 

پیشتر نیز کژال هوژبری در اسفندماه سال ١٣٩١، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و از وی خواسته شده بود که هرچه زودتر از شوهرش جدا شود.

 

“علی دانش” ٣٨ ساله، فرزند احمد، اهل روستای “به‌رده‌رش” از توابع شهرستان مریوان می باشد که در پایان اسفندماه سال ١٣٩٠ به دلیل فشار نیروهای اطلاعات مجبور به خروج از کشور شد.

زندانیان