نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال گلرخ ابراهیمی ایرایی به زندان قرچک ورامین

11-نوامبر-2019

گروه خبری: زنان - کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانی سیاسی سابق، بعد از یک روز بازداشت در بازداشتگاه وزرا به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، روز یکشنبه ۱۹ آبان ۹۸ گلرخ ابراهیمی ایرایی بعد از یک روز بازداشت در بازداشتگاه وزرا به زندان قرچک ورامین انتقال داده شده است.

یک منبع مطلع «به نفس در قفس» گفت:« از وضعیت گلرخ ایرایی که از روز شنبه ۱۸ آبان که با هجوم نیروهای امنیتی بازداشت شده بود هیچ خبری در دست نبود، مراجعات خانواده به زندان اوین بی پاسخ مانده بود. که بلاخره امروز خانواده وی مطلع شدند که او به زندان قرچک ورامین منتقل شده است».

بنا به این گزارش، خانم ایرایی یک شب در بازداشتگاه وزرا نگهداری شده است و قبل از انتقال به زندان قرچک وی را دوباره برای تفتیش به منزل خود برگردانده ‌اند.ماموران بعد از تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی وی او را به زندان قرچک منتقل کرده‌اند.

خانم گلرخ ابراهیمی ایرایی روز ۱۹ فروردین ۹۸ با اتمام حکم قبلی خود و تودیع قرار وثیقه برای پرونده جدید از زندان اوین آزاد شده بود.

لازم به ذکر است که گلرخ ابراهیمی در دوران زندان، به دلیل سرودخوانی در روز اعدام سه فعال کرد در سال گذشته با پرونده جدید با اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» مواجه شده بود که بعد از دادگاهی به سه سال و هفت ماه زندان محکوم گردید. شهریور ۹۸ حکم صادره در دادگاه تجدید نظر بدون تشکیل دادگاه و حضور متهم عینا تایید شد.

زندانیان