نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال ۱۸ تن از دراویش گنابادی به سلول‌های انفرادی زندان تهران بزرگ

29-آگوست-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: روز چهارشنبه ۷ شهریورماه نیروهای گارد زندان تهران بزرگ به دراویش گنابادی محبوس در تیپ ۳ این زندان حمله کرده و با استفاده از شوکر، باتوم و گاز اشک‌آور آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده و نهایتا این دراویش را به سلول‌های انفرادی منتقل کردند. طی ساعات گذشته نیز نیروهای گارد زندان هجده تن از درویشان محبوس در تیپ ۴ این زندان را به سلول‌های انفرادی منتقل کردند.

به گزارش مجذوبان نور، هجده تن از درویشان محبوس در تیپ ۴ زندان تهران بزرگ که نسبت به حمله نیروهای گارد این زندان به درویشان متحصن در تیپ ۳ معترض بودند، به سلول‌های انفرادی منتقل شدند.

اسامی درویشانی که از تیپ ۴ به سلول‌های انفرادی منتقل شدند در ادامه می‌آید:

۱. علی محمدشاهی، ۲. حیدر تیموری، ۳. حسن عرب‌عامری، ۴. سعید دوراندیش، ۵. رضا یاوری، ۶. رضا سیگارچی، ۷. محسن عزیزی، ۸. مهدی کیوانلو، ۹. محمد شریفی‌مقدم، ۱۰. صالح‌الدین مرادی، ۱۱. سینا انتصاری، ۱۲. هادی شاه‌رضا، ۱۳. احمد ایرانی‌خواه، ۱۴. مهدی مردانی، ۱۵. رسول هویدا، ۱۶. کیانوش عباس‌زاده، ۱۷.مجتبی بیرانوند، ۱۸. عباس دهقان.

لازم به ذکر است که صبح روز چهارشنبه ۷ شهریورماه نیروهای گارد زندان تهران بزرگ به درویشان متحصن در تیپ ۳ حمله‌ور شده و آنان را با شوکر و باتوم مورد ضرب و شتم شدید قرار داده‌اند.

گارد زندان در سرکوب این درویشان که از ۲۳ خردادماه در حمایت از زنان درویش زندانی در زندان قرچک ورامین دست به تحصن زده و خواستار آزادی آنان شدند، برخی از این دراویش را با جوش دادن درب محوطه افسرنگهبانی از دیگران جدا کرده و گاز اشک‌آور به سمت آنان پرتاب کردند.

این ضرب و شتم در حالی صورت گرفت که مصطفی محبی، مدیر کل زندان‌های استان تهران پس از انتشار اخباری که اخیرا در رابطه با وضعیت نامناسب زندان تهران بزرگ منتشر شده است، جهت بازدید به این زندان مراجعه کرده و حضور داشت.

ساعاتی پس از این حمله و پایان ضرب و شتم، تمامی دراویش محبوس در تیپ ۳ به سلول‌های انفرادی زندان منتقل شدند.

به دنبال این ضرب و شتم که اعتراض دراویش محبوس در تیپ‌های ۲ و ۴ زندان تهران بزرگ را به همراه داشت، دراویش محبوس در تیپ ۲ با بستن دست‌های خود با پارچه سفید تحصن کرده‌اند.

لازم به یادآوری است، در تاریخ ۲۳ خردادماه ماموران گارد ویژه زندان قرچک ورامین با هجوم به داخل زندان، زنان درویش را با باتوم و شوکر به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و هر کدام از زنان را به صورت انفرادی به بندهای مختلف زندان منتقل کردند. همزمان تعدادی از دراویش زندانی محبوس در تیپ ۳ زندان تهران بزرگ در اعتراض به حمله‌ی ماموران گارد ویژه زندان قرچک به زنان درویش زندانی  دست به تحصن زدند. زنان درویش نیز در اعتراض به این ضرب و شتم از تاریخ ۲۵ خردادماه به مدت ۱۶ روز اعتصاب غذا کردند.

زندانیان