نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انحلال بند مالی زندان مرکزی تبریز و انتقال آنها از جمله شاهرخ زمانی به بند متادون

5-آوریل-2012

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: مطابق بیانیه ی ۳۹ کمیته حمایت از شاهرخ زمانی صبح روز ۱۴ فروردین مامورین زندان اقدام به منحل کردن بند مالی زندان مرکزی تبریز کرده و زندانیان این بند را به بندهای ۱۲ محکومین و متادون زندان تبریز منتقل کردند.

 

بیست زندانی سیاسی این بند به بند ۱۲ محکومین و سایر زندانیان به بند متادون منتقل شدند. اما ماموران بند ۱۲ محکومین از پذیرش شاهرخ زمانی کارگر زندانی خود داری کرده و وی به بند متادون منتقل شده است.

 

زندانیان بند متادون همگی متادون مصرف کرده و معتاد به انواع مواد مخدر هستند و زندانیان آلوده به انواع بیماری های خطرناک از جمله ایدز و هپاتیت در این بند وجود دارد. این اقدام مسئولین زندان برای سخت تر کردن شرایط زندان برای شاهرخ زمانی و ایزوله کردن و جدا کردن او از هم خرجی ها و رفقایش برای تضعیف روحیه و مقاومت وی است.

 

این اقدامات در حالی انجام می شود که دستگیری و سپس حکم صادره برای وی یعنی یازده سال حبس تعزیری از اساس فاقد هرگونه سند و مدرک محکمه پسند بوده و وی در پروسه ی بازجویی ها و در شرایط اعتصاب غذا و هم چنین در دادگاه حتی یک برگ بازجویی نیز به عنوان اعتراف نداشته و کلیه ی اتهامات انتسابی را رد کرده است.

برچسب ها:

زندانیان