نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اوباما: از پا نمی‌نشینیم تا جیسون رضائیان آزاد شود

26-آوریل-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا گفت مادام که جیسون رضائیان، خبرنگار زندانی روزنامه واشنگتن‌پست در ایران آزاد نشود، از پا نخواهد نشست.

به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، آقای اوباما، شنبه پنجم اردیبهشت در ضیافت شام سالانه با اتحادیه خبرنگاران کاخ سفید، متعهد شده که تمام توان خود را به کار ببندد تا جیسون رضائیان آزاد شود.

رئیس جمهور آمریکا گفته است: «۹ ماه است که جیسون تنها به خاطر نوشتن درباره امیدها و هراس‌های مردم ایران زندانی است.»

باراک اوباما با اشاره به گفت‌وگوی خود با علی، برادر جیسون رضائیان که در ضیافت شام حاضر بود، تاکید کرد: «من شخصا به او گفتم که ما از پا نمی‌نشینیم تا زمانی که او [جیسون] را سالم و امن به نزد خانواده‌اش بازگردانیم.»

لیلا احسان، وکیل مدافع جیسون رضائیان، گفته که قرار است موکل‌اش به اتهام «جاسوسی»، «همکاری با دولت‌های متخاصم»، «جمع‌آوری اطلاعات محرمانه» و «تبلیغ علیه جمهوری اسلامی» محاکمه شود.

جیسون رضائیان، خبرنگار آمریکایی – ایرانی روزنامه واشنگتن‌پست و یگانه صالحی، همسر او و خبرنگار روزنامه اماراتی‌نشنال، روز ۳۱ تیر سال ۱۳۹۳ بازداشت شدند.

خانم صالحی پس از مدتی با وثیقه آزاد شد اما آقای رضائیان تمام این مدت را در زندان گذرانده است.

ایالات متحده آمریکا و روزنامه واشنگتن‌پست، اتهامات آقای رضائیان را «پوچ و بی‌اساس» توصیف کرده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا در نطق سالانه خود به مناسبت فرا رسیدن نوروز نیز خواستار آزادی این خبرنگار و دیگر آمریکاییان زندانی در ایران شده بود.

برچسب ها:

زندانیان