نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازجویی و شکنجه غازی عباسی، زندانی محکوم به اعدام در اداره اطلاعات و بازگشت وی به قرنطینه زندان کارون

24-اکتبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: غازی عباسی از زندانیان محکوم به اعدام اهل شادگان، پس از بازجویی و شکنجه، به قرنطینه زندان کارون بازگردانده شد.

 

به گزارش وب‌سایت زودویند، آقای غازی عباسی، زندانی محکوم به اعدام که چندی پیش به طور ناگهانی به زندان اداره اطلاعات اهواز منتقل شده بود؛ به قرنطینه زندان کارون اهواز بازگردانده شد.

 

انتقال ناگهانی وی به زندان اداره اطلاعات با ایجاد شبهه در خصوص اجرای حکم، و نگرانی خانواده زندانی یاد شده همراه بود

 

بنا بر این گزارش، غازی عباسی به دلیل انتشار نامه به خارج از زندان در اداره اطلاعات مورد بازجویی و شکنجه های شدید قرار گرفته است.

 

پیشتر “غازی عباسی” همراه دیگر دوستانش طی نامه ای از “نحوه بازجویی و اعتراف گیری با استفاده از فشار و شکنجه های شدید جسمی و روانی” توسط ماموران اطلاعات، توضیح دادند

 

زندانیان یاد شده در این نامه احکام صادره را ناعادلانه توصیف کرده و از سازمان های حقوق بشر بین المللی تقاضای کمک فوری از طریق فشار بر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از اجرای احکام اعدام کرده بودند.

 

گفتنی است حکم اعدام چهار زندانی اهل شادگان که مدتهاست در قرنطینه زندان کارون اهواز، محبوس و در انتظار اجرای حکم هستند با واکنش های بین المللی همراه بوده است.

 

بطوریکه در همین راستا کاترین آشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا نیز با وخیم خواندن وضعیت این فعالان اهوازی اظهار داشت که اتحادیه اروپا احکام اعدام صادره علیه فعالان عرب را از نزدیک پیگیری می کند.

 

دیدبان حقوق بشر نیز در بیانیه مشترک با عفو بین الملل و مرکز اسناد حقوق بشر ایران طی بیانیه ای خواستار دادگاه مجدد مطابق با استاندارهای بین المللی جهت محاکمه عادلانه و لغو احکام اعدام صادره شدند.

 

همچنین خانواده های محکومین خواهان همکاری سازمانهای بین المللی حقوق بشر در جلوگیری از اجرای احکام اعدام فرزندان خود شدند. این خانوادها در گفتگو با سازمانهای حقوق بشری، فرزندان خود را بیگناه دانسته و آنها را مبرا از هر گونه جرم می دانند و تنها فعالیت آنها را فعالیتهای فرهنگی و مدنی ذکر می کنند.

برچسب ها:

زندانیان