نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازجویی یک درویش روحانی در دادسرای ویژه روحانیت

23-مارس-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: یک روحانی پیرو طریقت عرفانی نعمت اللهی گنابادی در دادسرای ویژه روحانیت مازنداران مورد بازجویی قرار گرفت و تا زمان تشکیل دادگاه قرار وثیقه برای وی صادر شد.

 

به گزارش مجذوبان نور، محمد نوری از روحانیونی که به طریقت گنابادی گرویده به دادسرای ویژه روحانیت مازندان احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت. «ورود به فرقه دراویش با لباس روحانیت» و «شرکت در مجالس درویشی در تهران و شهرستان‌ها» از عناوین اتهامی این روحانی بوده‌اند. آقای نوری در این جلسه به خلع از لباس روحانیت تهدید و تا طی مراحل کامل پرونده و تشکیل دادگاه با قرار وثیقه آزاد شد.

 

این درویش روحانی به مجذوبان نور گفت: متاسفانه دادیار پرونده علاوه بر برخورد تند و ناشایست، هیچ اطلاعاتی راجع به طریقت‌های عرفانی و سلسله گنابادی نداشت و این موضوع از اطلاق عنوان فرقه به سلسله نعمت اللهی گنابادی و سوالاتی همچون «زمان تاسیس فرقه» مشهود بود. این درویش روحانی در حالی به خاطر گرایش به طریقت گنابادی محاکمه و با قید ضمانت آزاد شده است که از ۱۳ مجتهد و مرجع تقلید در امور حسبیه و وجوهات شرعیه و از ۴ مرجع تقلید در امور روایت اجازه دارد.

 

اقای نوری پیش از این نیز بار‌ها به اداره اطلاعات احضار شده و توسط افراد گم نام مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته است که بسیاری از این بازوجویی‌ها با توهین به بزرگان سلسله نعمت اللهی گنابادی و حتی دخالت در امور خانوادگی وی همراه بوده است.

برچسب ها:

زندانیان