نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت ابراهیم اسمعیلی برای گذراندن باقی مانده مدت حبس

18-ژانویه-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: ابراهیم اسمعیلی از فعالین مدنی آذربایجان روز شنبه ۲۱ دی ماه برای گذراندن باقی مانده مدت حبس، خود را به زندان مرکزی تبریز معرفی نموده است.

 

به گزارش هراز، ابراهیم اسمعیلی پس از دستگیری در سال ۸۸ و انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات تحت بازجویی قرار گرفته و نهایتا از طرف حسن هاشم زاده بازپرس وقت شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز با اتهامات فعالیت تبلیغی به نفع گروههای قومگرا، شناسایی و معرفی افراد جهت جاسوسی از اتباع ایران و جاسوسی به نفع جمهوری آذربایجان مواجه شد.

 

با استناد به حکمی که این فعال آذربایجانی دریافت کرده است، پرونده ابراهیم اسمعیلی که وکالت آن را نقی محمودی بر عهده داشت به شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز ارسال شده و این شعبه با ریاست قاضی بیات ابراهیم اسمعیلی را به اتهام جاسوسی به نفع جمهوری آذربایجان به ۱ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال ممنوعیت سفر به نخجوان و جمهوری آذربایجان محکوم و از دو اتهام دیگر تبرئه کرد.

 

با تجدید نظرخواهی از این حکم توسط ابراهیم اسمعیلی و وکیل وی پرونده به شعبه ۶ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی ارسال و رئیس این شعبه قاضی محمد ایمانی رای دادگاه انقلاب را عینا تایید کرد. اعاده دادرسی از این حکم نیز در دیوان عالی کشور رد شد و نهایتا ابراهیم اسماعیلی مجبور به گذراندن مدت ۱ سال حبس تعزیری خود شده است.

 

ebrahim esmaili1

زندانیان