نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت ابراهیم فیروزی درمحل تبعید خود و انتقال به زندان چابهار

10-فوریه-2021

گروه خبری: آزادی بیان - اقلیت های دیني -

نفس در قفس، ۲۲ بهمن ۱۳۹۹: روز دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹ ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی تبعیدی در شهرستان راسک بعد از احضار به دادسرای عمومی و انقلاب بازداشت و به زندان چابهار منتقل شد. تا کنون دلیل این بازداشت و محل نگهداری این نوکیش مسیحی اطلاع داده نشده است.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، ابراهیم فیروزی روز ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ طی احضار به دادسرای راسک بازداشت شده و به زندان چابهار منتقل شده است.

روز یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی تبعیدی در شهرستان راسک واقع در استان سیستان و بلوچستان، طی ابلاغیه ای به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سرباز احضار شد. وی بعد از حضور در دادسرا بازداشت شد. دلیل احضار وی تبلیغ به نفع گروه‌ها و یا سازمان های مخالف نظام، عنوان شده است.

ابراهیم  فیروزی از تاریخ ۱ آذرماه سال ۹۸، پس از ۷ سال تحمل حبس، به منظور سپری کردن حکم ۲ سال تبعید خود، به شهرستان راسک مراجعه و خود را معرفی کرد.

میزان محکومیت تبعید وی مجددا اردیبهشت‌ماه امسال به دلیل آنچه «غیبت» یا «ترک محل اقامت اجباری» عنوان شد، توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد به ۸ ماه دیگر تبعید به شهرستان سرباز محکوم شد. لازم به ذکر است که سه ماه از تبعید وی به عنوان غیبت لحاظ شده و در مجموع ۱۱ ماه به تبعید وی افزوده شده است.

زندانیان