نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت اسماعیل گرامی توسط نیروهای امنیتی

4-آوریل-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس،  ۱۵ فروردین ۱۴۰۰: روز شنبه ۱۴ فروردین‌ماه، اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی اش در تهران بازداشت و به شعبه ی ۲ بازپرسی اوین منتقل شد ولی محل نگهداری این کارگر بازداشتی تاکنون مشخص نیست.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران،  در پی فراخوان تجمع سراسری بازنشستگان برای رو ۱۵ فروردین، روز شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته در منزل شخصی خود بازداشت شد. نیروهای امنیتی بعد از تفتیش منزل آقای گرامی، وسایل شخصی وی و خانواده‌اش از جمله گوشی‌های موبایل اعضای خانواده ضبط کردند.

اسماعیل گرامی پیش از این نیز در جریان شرکت در تجمعات بازنشستگان و کارگران در تاریخ ۱۷ اسفندماه ۹۹ بازداشت و یک روز بعد آزاد شد.

سندیکای کارگران شرکت واحد و شورای بازنشستگان ایران بازداشت اسماعیل گرامی را محکوم و خواهان آزادی این فعال بازنشستگان شده اند.

لازم به ذکر است بازنشستگان روز جاری در شهرهای مختلف از جمله، تهران، اراک، خرم‌آباد، شوشتر، ساری، کرج، اردبیل، اصفهان، قزوین، گرگان، ایلام، کرمان، نیشابور، رشت، شیراز، شوش و تبریز در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی شهر خود تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

زندانیان