نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت حداقل ۲ تن از معلمان در تجمعات امروز آنان / آخرین وضعیت بازداشتی‌های روز جهانی کارگر

2-می-2019

گروه خبری: زنان - کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: پس از بازداشت حاضرین در تجمع روز جهانی کارگر در مقابل مجلس، امروز نیز تجمع معلمان در شهر تهران نیز با هجوم ماموران امنیتی و بازداشت چند تن از آنان همراه بود.

به گزارش «نفس در قفس»، معلمان از صبح امروز در شهرهای مختلف از جمله تهران، تبریز، رشت، سقز، کرمانشاه و یزد طبق فراخوان قبلی در مقابل اداره‌ی آموزش و پرورش شهر خود تجمع کردند که این تجمع در شهر تهران با هجوم نیروهای امنیتی و دستگیری دست‌کم دو تن از اعضای کانون صنفی معلمان تهران به نام‌های رسول بداقی و محمدتقی فلاحی روبرو شد.

این دو فعال صنفی پس از بازداشت به محل نامعلومی منتقل شده‌اند.

از سوی دیگر افرادی که دیروز در تجمع روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی در تهران بازداشت شده بودند، صبح امروز به دادسرای اوین منتقل شده و برای آن‌ها قرارهای متفاوتی صادر شده است.

رضا شهابی و حسن سعیدی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه با قرار بازداشت ۳۰ روزه به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده‌اند.

همین‌طور مرضیه امیری، ناهید خداجو و اعظم خضری نیز به سلول‌های انفرادی زندان اوین منتقل شده‌اند.

مرضیه امیری، خبرنگار روزنامه‌ی شرق که دیروز حین پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در مقابل بازداشت‌گاه وزرا دستگیر شده بود، به بند ۲-الف اطلاعات سپاه پاسداران در زندان اوین منتقل شده است.

سمیرا امیری، خواهر او نیز با قرار کفالت ۸۰ میلیون تومانی به همراه سایر زنان بازداشت شده به زندان قرچک ورامین انتقال یافته است.

از میان اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، اسدالله سلیمانی بی‌قید و شرط آزاد شده و آقایان وحید فریدونی، ناصر محرم‌زاده، سیدرسول طالب‌مقدم و محمدعلی اصلاغی نیز به زندان تهران بزرگ فرستاده شده‌اند.

به غیر از آقای سلیمانی، ۳ تن دیگر نیز امروز بدون قرار آزاد شده‌اند.

سایر مردان دستگیر شده به زندان تهران بزرگ و زنان دستگیر شده نیز به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند.

گفتنی است، «نفس در قفس» دیروز اسامی ۳۷ تن از بازداشت‌شدگان تجمع روز جهانی کارگر در تهران را منتشر کرده بود.

زندانیان