نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت دست‌کم ۱۰ نفر در تجمع زیست محیطی در اصفهان

24-می-2014

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: گردهمایی و زنجیره انسانی بیش از پانصد نفر از فعالان محیط زیست اصفهان در محوطه خشک شده زاینده رود، با دخالت پلیس و حمله ماموران لباس شخصی، به ضرب و شتم شدید و بازداشت برخی از حاضران منجر شد.

به گزارش کمپین صلح فعالان در تبعید، پلیس با همکاری ماموران لباس شخصی از سمت میدان انقلاب و هتل پل، به جمعیتی که با فاصله ۲۰۰ متر از سی‌وسه‌ پل جمع شده بودند، یورش برد که این حملات منجر به زخمی شدن ۲ نفر شد که با آمبولانس منتقل شدند، همچنین حدود ۷ تا ۱۰نفر از اجتماع‌کنندگان پس از ضرب و شتم شدید دستگیر و توسط خودروهای انتظامی منتقل شدند.

گزارشها حاکی از آن است که همزمان، گروه موتورسواران بسیج با مانور در میان جمعیت به رعب و وحشت و ضرب و جرح، حاضران اقدام کردند.

این تجمع خودجوش و مردمی که از طریق پیامک و دعوت در فضای مجازی شکل گرفته بود، مقارن ساعت ۹ صبح روز جمعه، با حضور تعدادی از فعالان محیط‌ زیست، در فاصله پل های تاریخی سی و سه پل تا خواجو، در حمایت از زاینده‌رود و اعتراض به خشکسالی، به صورت زنجیره انسانی تشکیل شده بود.

تارنمای محلی “صاحب” در گزارشی از این گردهمایی نوشته است که علی‌رغم تجمع آرام که بدون حمل پلاکارد و یا حتی سر دادن شعار برگزار شده بود، پلیس از ساعات اولیه تجمع، سعی در متفرق کردن مردم داشت.

اما در ادامه مقاوت مردم، منجر به حملات شدید عده‌ای مأمور در لباس شخصی و نظامی تبدیل شد.

در میان درگیری زنانی قابل‌ مشاهده بودند که با حمله پلیس چادر از سرشان افتاده بود و حتی مأمورین به مرد ۴۵ ساله‌ای که کودک به دوشش بود نیز امان ندادند و با باتوم وی را ضرب و شتم کردند به صورتی که کودک از بغلش بر زمین افتاد.

در جریان این یورش که حدود ۲۰ دقیقه به طول انجامید، پلیس به ضبط دوربین یکی از عکاسان و نیز موبایل‌هایی که از درگیری ها تصویر گرفته بودند، اقدام کرد.

برچسب ها:

زندانیان