نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت ده‌ها تن در تبریز و ارومیه

11-ژوئن-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: در پی اعتراضات مردمی به خشک شدن دریاچه‌ی ارومیه ده‌ها تن در تبریز و ارومیه بازداشت شدند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، عصر دیروز ۲۰ خرداد ماه جاری صدها تن از جوانان در تبریز و ارومیه در اعتراض به خشک شدن دریاچه‌ی ارومیه و بی‌توجهی مسولان به این امر دست به تظاهرات مسالمت‌آمیز زدند که با برخورد پلیس و بازداشت عده‌ای از آنان روبه‌رو شد.

در این اعتراضات که در محوطه‌ی بلوار ۲۹ بهمن و کوی دانش‌گاه تبریز برگزارشد، نیروهای پلیس با یورش به معترضان آن‌ها را متفرق کرده و عده‌ای را نیز بازداشت کردند.

اسامی برخی از افراد بازداشت‌شده در تبریز عبارتند از:

میر یاسین حسینی، اکبر ابولزاده ، نیما عباسپور، آرمان ذاکر، افشین اسماعیل‌ زاده، سهیل قادری، وحید ولیزاده، سجاد خلیل نژاد، اکبر ابوالحسنی، سعید منافی، حامد وفایی و فردین مرادپور.

هم‌چنین اعتراضات مردمی در شهر ارومیه نیز با واکنش خشن ماموران، ضرب و شتم و بازداشت برخی از معترضین هم‌راه بوده است.

اسامی افرادی که تاکنون بازداشت‌شان محرز شده به شرح زیر است:

نیما حسنی، محمد محمدی، عطا کریمی ، میلاد مختاری، روح الله مظاهری پور، امیر ابراهیم‌لو، یاسین حاجی‌زاده، احسان بدرمیلان، یاسر اکبری، مصطفی هاشمی ، صادق حسینی، علی ابراهیم پور و توحید مقنی.

بنا به گزارش‌های دریافتی، بازداشت‌شدگان در شهر تبریز به اداره‌ی اطلاعات نیروی انتظامی واقع در خیابان صائب و در شهر ارومیه به بازداشت‌گاه معروف به ۹ پله منتقل شده‌اند.

گفتنی است، صبح امروز ۲۱ خرداد ماه تعدادی از بازداشت‌شدگان در تبریز آزاد شده‌اند اما میریاسین حسینی، اکبر ابولزاده ، نیما عباسپور، آرمان ذاکر، افشین اسماعیل‌ زاده، سهیل قادری و وحید ولیزاده هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برند.

زندانیان