نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت سه شهروند کرد و انتقال به زندان سقز جهت اجرای حکم حبس

4-جولای-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس ،۱۳تیر۱۴۰۰: روز گذشته، شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰، سه شهروند اهل سقز که پاییز ۱۳۹۹ به اتهام تبلیغ برای یکی از احزاب کُردستانی اپوزسیون حکومت به حبس محکوم شده بودند، جهت اجرای حکم حبس خود بازداشت و به زندان سقز منتقل شدند.

بنا به گزرش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰، سه شهروند اهل سقز به نام‌های ارمیا رنجبری، هیوا امینی و وریا امینی جهت سپری نمودن دوران محکومیت خود جهت اجرای حکم بازداشت و به زندن سقز منتقل شدند. این سه شهروند پیش از این به اتهام تبلیغ برای یکی از احزاب کردستان هرکدام به ۴ ماه و ۱۰ روز حبس تعزیری محکوم شده بودند.

طبق این گزارش این سه زندانی سیاسی، ارمیا رنجبری، هیوا امینی، وریا امینی  و علی قادری، روز چهارشنبە ١۵ مرداد ۹۹ توسط نیروهای اداره اطلاعات سقز بازداشت و پس از یک ماه هر کدام با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به طور موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

جلسه رسیدگی به اتهامات این سه زندانی سیاسی روز چهارشنبه ۱۲ آذر ٩٩برگزار و بر طبق حکم صادره توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب سقز، ارمیا رنجبری و هیوا امینی به اتهام تبلیغ برای حزب حیات آزاد کُردستان (پژاک) هر کدام به تحمل ۱۰ ماه حبس و وریا امینی نیز به همین اتهام به تحمل ۸ ماه‌ حبس محکوم شدند. ارمیا رنجبری از بابت اتهام توهین به رهبری به ۱۳ ماه حبس تعزیری نیز محکوم شده بود.

درنهایت احکام این سه شهروند در دادگاه تجدید نظر هر کدام به ۴ ماه و ۱۰ روز حبس کاهش یافته و باقیمانده حبس آنها به مدت ۱۵ ماه تعلیق شده است.

برچسب ها:

زندانیان