نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت شدگان در جشن تولد کرمانشاه آزاد شدند

15-اکتبر-2013

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

سایت نفس در قفس: یک هفته پس از هجوم نیروهای امنیتی وابسته به سپاه پاسداران به یک جشن تولد خصوصی در شهر کرمانشاه، و بازداشت حداقل پانزده نفر از شرکت کنندگان در این میهمانی، طی دو روز اخیر تمامی بازداشت شدگان با قرار وثیقه آزاد شدند.

 

به گزارش نفس در قفس، پایگاه اطلاع رسانی «سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه» در تاریخ ۱۸ مهر ماه از متلاشی شدن یک شبکه «همجنس گرایی و شیطان پرستی» در این شهر خبر داده بود. سایت وابسته به سپاه همچنین ادعا کرده بود هشت نفر از این پسران با هم ازدواج کرده‌اند.

 

گفته می‌شود افراد بازداشت شده در مدت نگهداری در سلول‌های کوچک چند نفره بارها مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند و برای اعتراف به ادعاهای مطرح شده و تن دادن به درخواست بازجوها تحت فشار بوده‌اند.

 

پنج نفر از این تعداد دو روز پس از بازداشت و باقی آنها پس از گذشت یک هفته، طی دو روز اخیر با سپردن وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شدند. از اتهام نهایی این افراد اطلاع دقیقی در دست نیست.

 

شرکت کنندگان در میهمانی و آزاد شدگان اخیر در نتیجه‌ی تهدیدات ماموران امنیتی سپاه پاسداران، حاضر به صحبت در این مورد نیستند.

 

ایران از معدود کشورهایی است که در قوانین جزایی آن برای روابط همجنس‌گرایانه مجازات‌های سنگینی از جمله «اعدام» در نظر گرفته شده است.

زندانیان