نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت شدگان روز جهانی کارگر؛ رسول طالب مقدم به حبس، تبعید و شلاق محکوم شد

29-آگوست-2019

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: رسول طالب مقدم، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه توسط دادگاه انقلاب تهران به دو سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال تبعید به خراسان جنوبی و دو سال محرومیت از عضویت در دستجات، احزاب و گروه ها و استفاده از تلفن همراه محکوم شد.

به گزارش  سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، رسول طالب مقدم، به حبس، تبعید، شلاق و محرومیت اجتماعی محکوم شد. آقای طالب مقدم همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس بازداشت و پس از چند روز با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

بر اساس دادنامه صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری، رسول طالب مقدم از بابت اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و اخلال در نظم عمومی به دو سال حبس تعزیری، دو سال تبعید به آفرایز از توابع بخش سده استان خراسان جنوبی، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال محرومیت از استفاده از تلفن همراه و عضویت در احزاب و گروه های سیاسی و اجتماعی محکوم شده است.

بر اساس این گزارش در متن دادنامه، گزارشات سازمان اطلاعات سپاه همچنین گزارشات وزارت اطلاعات مبنای صدور چنین رایی قرار گرفته است.

 

زندانیان