نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت فعال مدنی آذربایجانی

7-فوریه-2015

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: مسئولان قضائی به همسر و وکیل علی رضائی، فعال مدنی آذربایجانی که چهارشنبه گذشته (پانزدهم بهمن) بازداشت شد گفته اند که اتهامات او امنیتی است و پرونده او در شعبه ششم دادسرای عمومی تهران تشکیل شده که خاص امور امنیتی است.

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، آقای رضائی چهارشنبه گذشته هنگامی که برای ماموریت کاری راهی بندرعباس بود در فرودگاه مهرآباد تهران بازداشت شد و تا امروز به وکیل و همسر او درباره دلیل بازداشت و محل نگهداری اش هیچ توضیحی داده نشده بود.

شیوا داداش زاده، همسر علی رضائی به بی بی سی فارسی گفت که آقای رضائی را ماموران وزارت اطلاعات بازداشت کرده اند و حتی به وکیلش هم اجازه دسترسی به پرونده یا گفتگو با بازپرس مربوطه را نداده اند.

خانم داداش زاده می گوید که همسرش فعال مدنی بوده، در هیچ تشکل و گروهی عضویت نداشته و همه فعالیتهایش در چارچوب قانون اساسی و وعده های حسن روحانی، رئیس جمهور، در مورد حق آموزش زبان مادری و نجات دریاچه ارومیه بوده است.

به گفته خانم داداش زاده، همسرش اخیرا اقدام خاصی انجام نداده که باعث تحریک دستگاههای امنیتی به بازداشت او شده باشد و به احتمال زیاد، بازداشت او برای پیشگیری از فعالیتهای مربوط به روز جهانی زبان مادری (دوم اسفند) بوده است.

فعالان مدنی آذربایجانی در ایران از بازداشت علی رضائی ابراز شگفتی می کنند و می گویند او فردی معتدل و میانه رو و به دور از جنجالهای سیاسی بوده و صرفا در چارچوبی قانونی و مدنی فعالیت می کرده است.

برچسب ها:

زندانیان