نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت محسن اسدی توسط اداره‌ی اطلاعات یزد

30-می-2019

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: محسن اسدی، برادر مجید اسدی پس از بازداشت به اداره‌ی اطلاعات یزد منتقل شده است.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، محسن اسدی، مدرس دانشگاه و پژوهش‌گر که روز یک‌شنبه ۵ خرداد ماه در محل کار خود در یزد بازداشت شده بود،‌ به اداره‌ی اطلاعات این شهر منتقل شده است.

پدر این کارمند سابق اداره‌ی میراث فرهنگی در گفت‌وگو با گزارش‌گر «نفس در قفس» ضمن تایید این موضوع توضیح داد که وی در تماس تلفنی کوتاهی در روزهای گذشته از نگه‌داری خود در اداره‌ی اطلاعات یزد خبر داده است.

او در توضیح علت دستگیری محسن اسدی گفت: «او را بدون هیچ دلیلی گرفته‌اند، محسن اصلا کار سیاسی نمی‌کرد و مثل این است که این‌ها از آزار ما لذت می‌برند.»

آقای اسدی همین‌طور اظهار داشت: «به ما گفته‌اند شنبه بیایید ببینیم چه کار می‌توانیم بکنیم.»

او در مورد وضعیت فرزند دیگرش، مجید اسدی که هم‌اکنون در زندان رجایی‌شهر کرج در حال تحمل حبس است نیز گفت: «مجید از التهاب کمر و بیماری گوارشی رنج می‌برد اما در چند ماه گذشته اجازه‌ی اعزام او به بیمارستان را نداده‌اند.»

مجید اسدی شب ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۵ در منزل خانوادگی خود در کرج توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

وی در آذر ماه ۱۳۹۶ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده که این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

 

زندانیان