نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت همزمان حداقل ۱۳ شهروند کرد در شهرهای مختلف

11-ژانویه-2021

گروه خبری: اقلیت های قومی - دانشجویان - زنان -

نفس در قفس، ۲۲ دی ۱۳۹۹: روز شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ دو دانشجوی دانشگاه خوارزمی کرج که در خوابگاه این دانشگاه ساکن بودند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. همزمان پنج شهروند کرد در شهرهای مریوان ومهاباد نیز دستگیر شدند.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، فرزاد سامانی و صهیب بادروج دو تن از دانشجویان دانشگاه خوارزمی، ۵ شهروند دیگر به نام‌های شپول خضری، دریا طالبانی، سالار رهوی، افشین مام احمدی و سیروان نوری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شدند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، علاوه بر این هفت شهروند ۶ شهروند دیگر در شهرهای مختلف کردستان بازداشت شدند.

نیروهای اداره اطلاعات شهرستان بوکان روز شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ یک فعال زن را با هویت ”عظیمه ناصری“ بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

همزمان در شهرهای مختلف از جمله سردشت و مریوان شهروندان دیگری به نام‌های فرهاد موسی‌پور، فریدون موسی‌پور و بهمن یوسف‌زاد از سردشت و کاروان مینویی و دانا صمدی از مریوان بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شدند.

فرهاد موسی‌پور دانشجو و دبیر زبان انگلیسی و بهمن یوسف‌زاده نیز دانشجوی دانشگاه پیام‌نور مهاباد است. و نیروهای امنیتی در بوکان به نام تعمیرکار گاز وارد ساختمان خانم عظیمه ناصری شده و بعد از تفتیش منزل او را به مکان نامعلوم منتقل کردند.

 

از محل نگهداری و علت بازداشت این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

 

برچسب ها:

زندانیان