نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت و محاکمه ۶۳ نفر در کرمان به اتهام تبلیغ و اغفال جوانان مسلمان

12-اکتبر-2013

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: دادخدا سالاری از بازداشت و محاکمه یک باند ۶۳ نفری در کرمان به اتهام ارتباط و تبانی با بیگانگان خبر می دهد.

 

رئیس دادگاه انقلاب کرمان در گفتگو با خبرگزاری فارس؛ تشکیل گروه‌های متعدد مخفی و غیر قانونی برای اقدام علیه امنیت داخلی کشور، اجرای اهداف بیگانگان در کشور، زمینه سازی و اقدام علیه نظام جمهوی اسلامی، اهانت به ائمه و مقدسات اسلامی، توهین به نبی مکرم اسلام و توهین به مسئولان نظام جمهوری اسلامی را، از دیگر موارد اتهامی این باند نام برد.

 

وی همچنین تبلیغات فرقه‌ای برای تخریب باورهای دینی و اعتقادی مردم، اغفال افراد جامعه برای پیشبرد اهداف بیگانگان را از دیگر اقدامات این باند برشمرد و تصریح کرد: جمع‌آوری اطلاعات از داخل کشور و انتقال این اطلاعات به خارج از کشور و کمک به تشکیلات ضددینی مستقر در سرزمین‌های اشغالی، اغفال جوانان مسلمان و کوشش در جذب جوانان مسلمان نیز از اتهام‌های این گروه است.

 

رئیس دادگاه انقلاب کرمان گفت: این باند کمک‌های زیادی نیز از داخل کشور جمع‌آوری و برای تشکیلات مرکزی در کشور بیگانه ارسال کرده است که برای پیشبرد اهداف خود از روش‌های غیر اخلاقی نیز استفاده می‌کردند.

 

هنوز هویت و محل بازداشت افراد مذکور مشخص نیست.

برچسب ها:

زندانیان