نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت ۱۸ عضو عرفان حلقه در لنجان

29-نوامبر-2016

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: فرمانده سپاه ناحیه لنجان در استان اصفهان از بازداشت ۱۸ عضو عرفان حلقه شامل ۴ مرد و ۱۴ زن خبر داد و گفت دستگیرشدگان تحویل مقامات قضایی شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرهنگ حجت‌الله صفرپور در اصفهان با اشاره به دستگیری یکی از سرتیم‌های عرفان حلقه در شهرستان لنجان مدعی شد: “این گروه با ۱۸ عضو شامل ۴ مرد و ۱۴ زن به‌مدت بیش از یک سال، به ترویج حلقه شعور کیهانی در چند شهر از شهرستان لنجان پرداخته بودند”.

وی هم‌چنین ادعا کرد: “تبلیغ به‌نفع فرقه‌های منحرف و مخالف اسلام، تشکیل جلسات انحرافی، توهین به مقدسات، توزیع و تکثیر ابزارهای سمعی و بصیری غیرمجاز و تحصیل مال نامشروع و کلاه‌برداری از جمله اقدامات این گروه انحرافی به شمار می‌رود”.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه لنجان با طرح ادعای استفاده غیرمجاز از عنوان‌های علمی توسط اعضای این گروه گفت: “این گروه در حوزه پزشکی دخالت غیرحرفه‌ای داشته و به مخاطبان خود، توصیه پزشکی و درمانی ارائه کرده‌اند، همچنین این گروه انحرافی برای جذب افراد، متناسب با آسیب‌های موجود در مخاطبان، آنان را جذب کرده و افراد جذب‌شده به‌دنبال درمان بیماری و یا مشکل خانوادگی خود بوده‌اند”.

صفرپور در پایان گفت: “عملیات دستگیری این گروه به‌صورت غافلگیرانه و با هماهنگی مقام قضایی انجام شد و دستگیرشدگان تحویل مقامات قضایی شدند”.

زندانیان