نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت ۹۰۰ نفر طی ۲ روز در شیراز

7-سپتامبر-2016

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان فارس گفت که در طرح ارتقاء امنیت عمومی در کلان‌شهر شیراز در ۲ روز ۱۳ و ۱۴ شهریور ۹۰۰ متهم دستگیر شدند. وی همچنین با تاکید بر برخورد با بی حجابی آن را جزو جرائم مشهود دانست که در طرح‌های ویژه ایام بازگشایی مدارس و دهه اول محرم توسط پلیس انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سرهنگ ناصر کشاورز، سه‌شنبه ۱۶ شهریور در یک کنفرانس خبری که با هدف تشریح کشفیات ۴۸ ساعت گذشته کلانتری‌های شیراز تشکیل شده بود، گفت: “طرح ارتقاء امنیت عمومی در ۲ روز ۱۳ و ۱۴ شهریور با اولویت برخورد با تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر اجرایی شد”.

کشاورز با اشاره به دستگیری ۲۷۷ نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در این عملیات، گفت: “۳۲۰ نفر اتباع بیگانه غیرمجاز هم به شکل خود معرف بازداشت شده‌اند”.

این مقام انتظامی گفت: “در عملیات‌های انجام شده توسط کلانتری‌های مختلف شیراز، ۹۰۰ متهم دستگیر شدند که ۸۴ درصد از آنان تحت تعقیب دستگاه قضایی بودند”.

معاون هماهنگی نیروی انتظامی فارس همچنین از اجرای طرح‌های ویژه ایام بازگشایی مدارس و دهه اول محرم توسط پلیس خبر داد و گفت: “برخورد با بی‌حجابی را از موارد در دستور کار پلیس در استان فارس و شیراز دانست و گفت که هر اقدام و رفتاری که عفت عمومی جامعه را جریحه‌دار کند، جزو جرائم مشهود محسوب شده و پلیس موظف است با آن برخورد کند”.

زندانیان