نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازگشت اسماعیل برزگری از انفرادی به بند ۳۵۰ / وخامت وضعیت جسمانی وی در اثر اعتصاب غذا

30-نوامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: اسماعیل برزگری زندانی سیاسی بند ۳۵۰ که از روز سه شنبه ۵ آذر ماه ۱۳۹۲ به دلیل اعتصاب غذا، به انفرادی منتقل شده بود، به بند ۳۵۰، بازگردانده شد.

 

به گزارش کمپین صلح فعالان در تبعید، روز شنبه ۹ آذر سال ۹۲، آقای برزگری پس از تحمل حدود ۴ روز زندان انفرادی در بند ۲۴۰ زندان اوین، و در سی و ششمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود، به بند ۳۵۰ اوین بازگردانده شد.

 

وی پیشتر و در سی و دومین روز اعتصاب غذای خود، و به دنبال سلسله تهدیدات از سوی مقامات زندان برای ترک اعتصاب غذا، به انفرادی منتقل شده بود. پیشتر آقای نصیرپور رییس اجرای احکام زندان اوین، با احضار آقای اسماعیل برزگری به دفتر اندرزگاه ۳ بند ۳۵۰ اوین، به وی اعلام کرد که اعتصاب غذا خلاف قانون است و هشدار داد که هر چه زودتر اعتصاب غذایش را پایان دهد.

 

درخواست تهدید آمیز که با واکنش منفی آقای برزگر مواجه شد. وی در پاسخ رئیس اجرای احکام زندان اوین،گفته بود: «۳۰ ماه است بدون هیچ دلیل و مدرکی، یک بیگناه را زندانی کردن خلاف نیست؟»

 

وی ادامه داد که تنها راهی که اعتراض و صدای مظلومیتم را به گوش جهانیان و مردم شریف ایران و هم وطنان آذربایجانی برسانم، اعتصاب است.

 

در حالیکه در سی و ششمین روز اعتصاب غذای آقای برزگری، وضعیت جسمانی وی توسط زندانیان بند ۳۵۰، بحرانی اعلام می شود؛ واکنش زندابانان و مسئولان همچنان بر پایه تهدید و توهین، ادامه دارد.

 

پیشتر آقای اسماعیل برزگری که در اوایل سال ۹۰ به اتهام جاسوسی برای کشورهای بیگانه بازداشت و به ۷ سال زندان محکوم شد؛ طی نامه ای به “کمپین صلح فعالان در تبعید”، وخامت وضعیت جسمانی اش و بی توجهی مسوولان زندان را، دلایل اعتصاب اعتراضی خود عنوان کرده بود.

 

این چندمین بار است که آقای برزگری در زندان اوین، اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی می کند. اعتراضاتی که در گذشته، هر بار با انفرادی و یا وعده های دروغین مقامات زندان، برای مدتی متوقف شده است.

برچسب ها:

زندانیان