نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازگشت عماد بهاور و رمضان على کاظم زاده از انفرادى به بند عمومی

7-ژانویه-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: پس از هشت روز اعتراض مداوم زندانیان بند ٣۵٠ زندان اوین نسبت به انتقال ۴ زندانى این بند به انفرادى، روز دوشنبه ١۶ دى آقایان عماد بهاور و رمضان على کاظم زاده به بند ٣۵٠ بازگشتند اما از وضعیت آقایان بهزاد عرب گل و حسن اسدى زید آبادى هنوز اطلاعى در دست نیست.

 

به گزارش سودویند، روز دوشنبه تعدادى از زندانیان سیاسى بند ٣۵٠ در اعتراض به انتقال آقایان عماد بهاور، بهزاد عرب گل، حسن اسدى زیدآبادى و رمضان على کاظم زاده به انفرادى از ملاقات با خانواده هایشان خوددارى کرده و خواستار بازگشت آنها به بند ٣۵٠ شدند.

 

زندانیان معترض، پیش از این نیز با عدم دریافت غذا، اعتراض خود را به انتقال زندانیان یادشده به انفرادى، اعلام کرده بودند.

 

پس از بالا گرفتن اعتراضات زندانیان بند ٣۵٠ و خوددارى آنان از ملاقات با خانواده ها در روز دوشنبه، آقایان عماد بهاور و رمضان على کاظم زاده به بند ٣۵٠ بازگشتند.

 

ابتدا آقاى رمضان على کاظم زاده که خانواده اش بعد از یکماه از شهرستان براى ملاقات آمده بودند به سالن ملاقات منتقل و بعد از ملاقات به بند ٣۵٠ بازگردانده شد.

 

ساعت ۹ شب دوشنبه نیز آقاى عماد بهاور به بند ٣۵٠ بازگردانده شد اما همچنان از وضعیت دو زندانى دیگر به نامهاى بهزاد عرب گل و حسن اسدى زید آبادى اطلاعى در دست نیست.

 

انتقال این ۴ زندانى به انفرادى، پس از اعتراض شدید و درگیرى زندانیان بند ٣۵٠ به برگزارى مراسم ۹ دى در این بند توسط ۴ زندانى متهم به جاسوسى اما هوادار حکومت، رقم خورده بود.

 

همچنین در روزهاى گذشته اصرار مسئولان زندان به بازگشت ۴ زندانى برگذار کننده مراسم ۹ دى، به بند ٣۵٠ نیز موجب تشنج و اعتراضات شدید سایر زندانیان این بند شده بود.

زندانیان