نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

با اتمام مدت مرخصی، مهدی کوخیان به زندان مراغه بازگشت

15-نوامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: مهدی کوخیان فعال مدنی آذربایجان اهل ملکان که از روز۳۰مهرماه در مرخصی استعلاجی بود عصر امروز۲۳ آبان با بدرقه عده‌ای از فعالین مدنی شهر ملکان را برای سپری کردن باقیمانده حبس خود در زندان مراغه ترک نمود.

 

گفتنی است که مهدی کوخیان در دی ماه ۹۱ در شهر ملکان دستگیر شد و در دادگاه انقلاب مراغه توسط قاضی داورنیا به ۱سال حبس محکوم شده بود و درپی اعتراض به حکم ناعادلانه با دوختن لبهایش دست به اعتصاب غذا زد.

 

به گزارش آذوح بعد از این اعتراض قاضی با آزادی اش به قید وثیقه موافقت نمود سرانجام بعد از آزادی اش که مدتی طول نکشید دوباره در تاریخ ۴ خرداد ماه ۹۲ توسط اداره اطلاعات سپاه عاشورا دستگیر و با تحمل شکنجه های حیوانی که در اثر شکنجه دست چپش شکسته بود و کبودی در چشم راست و چپش نمایان بود در تاریخ۸خرداد به زندان مراغه انتقال داده شد.

 

مجددا قاضی داورنیا مهدی کوخیان را در یک حکم ساختگی و بدون وجهه ی قانونی به ۱سال زندان دیگر محکوم نمود و مجموعا مدت حبسش۲سال شد.

 

گفتنی است باتوجه به اخباری که درباره وضعیت زندان مراغه منتشره شده است، مسئولین زندان مراغه هیچگونه اقداماتی از بابت سیستم گرمایشی انجام نداده اند و چنین وضعیت که زندان مراغه دارد تحمل حبس را برای مهدی کوخیان که از بیماری کلیوی و گوارشی رنج میبرد سخت خواهد نمود.

 

لازم به ذکر است چندی پیش در برخی سایتها اخباری مبنی بر بیماری سرطان ایشان و یا شیمی درمانی شدنشان منتشر گردیده بود که از سوی آقای کوخیان رد شده و انتشار چنین اخباری را موجب ناراحتی شدید خانواده و دوستانشان دانسته اند.

برچسب ها:

زندانیان