نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

با افزایش میزان قرار وثیقه آرش گنجی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد

15-ژوئن-2020

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس، ۲۶ خرداد ۱۳۹۹: همزمان با برگزاری دادگاه آرش گنجی، مترجم و منشی هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، یکشنبه ۲۵خرداد ۹۹، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب وثیقه ایشان توسط قاضی مقیسه افزایش یافته و در نتیجه آقای گنجی به دلیل عدم توانایی تامین وثیقه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، جلسه رسیدگی به اتهامات آرش گنجی روز گذشته در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار شد. آقای گنجی متهم به «عضویت و همیاری با گروهک ضد نظام، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام»  شده است.

در پایان جلسه دادگاه قاضی مقیسه اقدام به افزایش میزان وثیقه از ۴۵۰میلیون تومان به ۳ میلیارد تومان کرد و به دلیل عدم توانایی تامین وثیقه تعیین شده توسط آقای گنجی، ایشان بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

خاطر نشان ‌می‌شویم، آرش گنجی در روز اول دیماه ۱۳۹۸ با هجوم ماموران امنیتی به منزل‌اش بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و بعد از ۲۹ روز بازداشت، در  روز یکشنبه ۲۹ دیماه ۹۸، با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه ۴۵۰میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

زندانیان