نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

با رضایت اولیای دم، سه زندانی از چوبه دار رهایی یافتند

15-ژانویه-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس گفت که با تلاش مقامات قضایی، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف و همکاری بزرگان و معتمدان محلی، پرونده قتلی که ۸ سال پیش به وقوع پیوسته بود با صلح و سازش مختومه شد.

به گزارش میزان، عبدالمهدی موسوی معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان فارس اظهارکرد: “با تلاش مقامات قضایی، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف و همکاری بزرگان و معتمدان محلی پرونده قتلی که ۸ سال  پیش به وقوع پیوسته بود با صلح و سازش مختومه شد”.

وی افزود: “در اسفند ماه سال ۱۳۸۷ سه مرد درشهرستان زرین دشت استان فارس در خصوص مسائل خانوادگی با شخصی به هویت خ – ا لف درگیر شده و پس از ضرب و جرح شدید باعث قتل وی می شوند”.

سید عبد المهدی موسوی اضافه کرد: “درنتیجه این اقدام پرونده متهمان در دادگستری شهرستان زرین دشت تشکیل و به دادگاه کیفری استان فارس ارسال شد که  در نهایت پس از رسیدگی از سوی دادگاه کیفری استان فارس حکم قصاص قاتلان صادر و  با تأیید حکم دیوان عالی کشور پرونده نیز در اجرای احکام کیفری شیراز آماده اجرا بود که تا  با اهتمام و تلاش فراوان اعضای شورای حل اختلاف و برگزاری ده ها جلسه مصالحه ، اولیای دم مرحوم خ- ا لف  رضایت خود را از ۳  قاتل محکوم به قصاص  اعلام کردند”.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: “رضایت نامه اولیاء دم در اجرای احکام کیفری حوزه قضایی زرین دشت و با هماهنگی دادستان این شهرستان تنظیم  و جهت ادامه روند قضایی و قانونی به شعبه اجرای احکام کیفری شیراز ارسال شده است”.

معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان فارس تاکید کرد که با بخشش این سه محکوم تعداد پرونده های قتل مصالحه شده در استان فارس به ۱۸ پرونده از ابتدای امسال تاکنون رسیده است.

 

زندانیان