نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

با پایان دوران محکومیت؛ پوریا نوری از زندان تهران بزرگ آزاد شد

18-اکتبر-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: پوریا نوری، عکاس خبری و از دراویش گنابادی بازداشت‌شده در جریان حوادث گلستان هفتم، عصر پنج‌شنبه با پایان دوران محکومیت از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

به گزارش مجذوبان نور، پوریا نوری، عکاس خبری و از دراویش گنابادی بازداشت‌شده در جریان حوادث گلستان هفتم، عصر روز پنج‌شنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۷ با پایان دوران محکومیت از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

لازم به ذکر است دو برادر دیگر این درویش گنابادی به نام‌های کسری و امیر نوری به ۱۲ و ۶ سال حبس محکوم شده و در زندان تهران بزرگ در حال تحمل محکومیت خود هستند. مادر وی شکوفه یداللهی نیز که در زندان قرچک ورامین بسر می‌برد، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت و محرومیت از فعالیت اجتماعی و رسانه‌ای محکوم شده است.

پوریا نوری پیش از این در تاریخ ۱۰ اسفندماه ۹۶ نیز به دلیل وضعیت وخیم جسمی و نیاز فوری به عمل جراحی (به دلیل شکستگی گونه و فک و چند دندان) با تودیع قرار کفالت آزاد شده بود و پس از چند ساعت با مراجعه‌ی مأموران و به بهانه‌ی تکمیل پرونده آزادی این درویش، وی را به اوین منتقل کرده و گفته بودند که آقای نوری را پس از تکمیل اوراق اداری به منزلشان باز خواهند گرداند.

ساعاتی بعد پوریا نوری طی تماسی که با یکی از بستگان خود برقرار کرده اطلاع داده بود که قرار کفالتش از ۲۵ میلیون تومان به ۱۲۵ میلیون تومان وثیقه افزایش یافته و او را از اوین به زندان تهران بزرگ منتقل کرده‌اند.

زندانیان