نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

با پایان دوران محکومیت؛ یک زندانی از زندان ایلام آزاد شد

2-سپتامبر-2018

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: یک شهروند ایلامی با پایان دوران محکومیت شش ماهه از زندان ایلام آزاد شد. شاکی وی وزارت اطلاعات بود و اتهامات مطروحه علیه ایشان تبلیغ به نفع احزاب کرد مخالف نظام بوده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «فرامرز ملکشاهی» روز ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ از زندان ایلام آزاد شد. او باید روز ۲۰ شهریور از زندان آزاد می‌شد اما با گواهی پزشکی به علت بیماری کلیوی توانست ده روز زودتر از زندان آزاد شود.

فرامرز ملکشاهی در تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۹۶ به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد و نهایتا در تاریخ ۲۳ فروردین ماه ۹۷ جهت تحمل حبس به زندان ایلام منتقل شد.

وی در تاریخ سوم مهرماه ۱۳۹۶ پس از برگزاری رفراندوم استقلال کردستان در جریان تجمعاتی که با حضور نیروهای امنیتی و انتظامی به دستگیری شهروندان منتهی شد بازداشت شده بود.

اتهام وی تبلیغ به نفع احزاب کرد مخالف نظام و تحریک شهروندان در ایلام جهت ابراز شادی نسبت به برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق  عنوان شده بود.

آقای ملکشاهی که در مراحل بازجویی و بازداشت از حق تماس و ملاقات با خانواده و دسترسی به وکیل محروم بوده، نهایتا روز ۲ آبان با تودیع وثیقه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا زمان اتمام دادرسی آزاد شده بود.

زندانیان