نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

برزان محمدی به ٢٢ ماه و ١٧ روز حبس تعزیری محکوم شد

2-جولای-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس،۱۱تیر۱۴۰۰: برزان محمدی، زندانی سیاسی سابق اهل شهرستان سروآباد از سوی دادگاه انقلاب مریوان به ریاست قاضی “روزبه بهبودی” به ٢٢ ماه و ١٧ روز حبس محکوم شد. این زندانی سیاسی سابق پیشتر به اتهام شرکت در تجمعات مرداد ۹۷ بازداشت شده و در زندان تهران بزرگ شاهد قتل زندانی سیاسی علیرضا شیرمحمدی بود.

به گزارش کردپا، برزان محمدی از بابت اتهام «توهین به رهبری» به ۱۵ ماه و یک روز حبس تعزیری و از بابت اتهام « تبلیغ علیه نظام» به ۷ ماه و ۱۶ روز حبس‌تعزیری محکوم شده است.

بنا به این گزارش، جلسه دادگاهی این فعال کُرد روز چهارشنبه دوم تیرماه غیرحضوری و به صورت الکترونیکی در داخل زندان مریوان برگزار شده بود.

علاوه بر این پیشتر جلسه تفهیم اتهام وی در دادسرای شهرستان سروآباد برگزار و پرونده وی به دادگاه انقلاب مریوان ارجاع داده شده بود.

برزان محمدی در مورد بازداشت خود به دست اطلاعات سپاه سرو آباد گفته است که توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در دوره ی بازداشت برای اظهار توبه و همکاری با سپاه پاسداران تحت فشار قرار گرفته است.

روز دوشنبه هفدهم خردادماه، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی این شهروند را در منزل برادرش در روستای “گوشخانی” از توابع سروآباد بازداشت کردند و یک روز بعد به زندان مریوان منتقل کردند.

لازم به یادآوری است که این زندانی سیاسی سابق در جریان اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ بازداشت  و در نوزدهم خرداد ۱۳۹۹ با حکم آزادی مشروط از زندان اوین آزاد شد.

وی یکی از شاهدان کشته شدن زندانی سیاسی علیرضا شیرمحمدی در زندان تهران بزرگ بود.

زندانیان