نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

برگزاری دادگاه مجدد برای سه کشیش زندانی

19-نوامبر-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: بزودی برای سه کشیش زندانی بنام‌های بهنام ایرانی، رضا ربانی و سیدعبدالرضا (ماتیاس) علی‌حق‌نژاد مجددا دادگاه برگزار می‌شود.

به گزارش هرانا، بتازگی به سه کشیش زندانی آقایان بهنام ایرانی، رضا ربانی و سیدعبدالرضا (ماتیاس) علی‌حق‌نژاد ابلاغ شده که روز دوشنبه ۳ آذرماه در شعبه ۶ دادگاه انقلاب کرج مجددا مورد محاکمه قرار می‌گیرند.

آقایان رضا ربانی، سیدعبدالرضا (ماتیاس) علی‌حق‌نژاد و بهنام ایرانی که از ماه‌ها قبل درحبس به سر می‌برند از سوی دادگاه انقلاب استان البرز و توسط قاضی «آصف الحسینی» با اتهامات متعدد محکوم شدند.

طی این حکم، کشیش بهنام ایرانی به شش سال حبس و تبعید به زندان زابل محکوم شده است. وی پیش‌تر نیز به ۶ سال حبس محکوم شده بود. لذا مجموعا آقای ایرانی به ۱۲ سال حبس محکوم شده است.

در احکام دیگر، کشیشان سیدعبدالرضا علی‌حق‌نژاد و رضا ربانی هرکدام به شش سال حبس و تبعید به زندان میناب محکوم شده‌اند.

علی حق‌نژاد، بازداشت شده ۲۷ مرداد ۹۰ و رضا ربانی، بازداشت شده آذرماه ۹۲ بوده‌اند که هم‌اکنون درندامتگاه مرکزی کرج نگهداری می‌شوند.

احکام این سه تن براساس «اتهام اقدام علیه امنیت ملی» و نیز «تشکیل گروه برای براندازی نظام» و براساس بند ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی صادر شده است.

لازم به ذکر است که اتهام محاربه و افساد فی الارض این سه تن که پیش‌تر به آن محکوم شده بودند، در مرحله بازپرسی برداشته شده است.

زندانیان