نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

برگزاری رسیدگی به اتهامات نجف مهدی‌پور روزنامه نگار اهل ایلام

21-ژوئن-2021

گروه خبری: آزادی بیان -

نفس در قفس ،۳۱ خرداد ۱۴۰۰: یکشنبه ۳۰ خردادماه جلسه رسیدگی به اتهامات نجف مهدی‌پور روزنامه‌نگار، کارشناس علوم انسانی و زندانی سیاسی سابق اهل دره شهر در دادگاه انقلاب ایلام برگزارشد. آقای مهدی پور روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و روز سه‌شنبه ۱۸ خرداد با تویع وثیقه از زندان دره شهر آزاد شده بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰، جلسه‌ی رسیدگی به اتهامات “نجف مهدی پور” روزنامه نگار اهل دره‌شهر در شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب ایلام به ریاست قاضی تیموری‌کیا برگزار شد.

اتهام مطروحه علیه او “تبلیغ علیه نظام”، “ارتباط با رسانه‌های خارج از کشور” و “توهین به رهبر جمهوری اسلامی” عنوان شده است.

در این گزارش آمده است: “قاضی به وی فرصت دفاع نداده و گفته است تنها می‌تواند اظهار ندامت کند.”

لازم یادآوری است که آقای مهدی پور پیشتر سابقه بازداشت و محکومیت دارد. او در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۹۷ بازداشت و توسط دادگاه انقلاب ایلام به یک سال حبس تعزیری از بابت اتهامات“توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” محکوم شد. این حکم نهایتا توسط دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد. او در تاریخ ۱۱ خرداد ۹۸ جهت تحمل حبس یک ساله خود بازداشت و به زندان دره‌شهر منتقل و نهایتا در تاریخ ۶ اسفندماه ۹۸ به صورت زودهنگام از زندان دره شهر آزاد شد.

برچسب ها:

زندانیان