نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بعد از ناهید کمانگر همسر وی، راشد منتظری نیز جهت تحمل حبس بازداشت و به زندان کامیاران منتقل شد

8-جولای-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس، ۱۷ تیر ۱۴۰۰: راشد منتظری، داماد حسین کمانگر زندانی سیاسی محبوس در زندان سنندج، روز جاری جهت تحمل محکومیت خود بازداشت و به زندان کامیاران منتقل شد. وی پیشتر به ۱۴ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش هه‌نگاو، راشد منتظری اهل کامیاران بازداشت و جهت سپری کردن حکم بازداشت و به زندان کامیاران منتقل شد.

همسر وی ناهید کمانگر روز گذشته بازداشت و به زندان سنندج منتقل شده است. پدر همسر ایشان، حسین کمانگر هم‌اکنون دوران محکومیت ۱۵ ساله خود را در زندان سنندج سپری می کند.
بنا به گزارش هه‌نگاو، روز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ، راشد منتظری شهروند اهل کامیاران جهت سپری نمودن دوران محکومیت ۱۴ ماهه خود بازداشت و به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

راشد منتظری روز شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ توسط نیروهای اداره اطلاعات کامیاران بازداشت  و پس از چهار ماه و نیم بازداشت با تودیع وثیقه و به طور موقت تا پایان مرحل دادرسی آزاد شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در تیر ۱۳۹۹ در شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی برگزار شد. وی از بابت اتهامات « اقدام علیه امینیت ملی، از طریق عضویت در یکی از احزاب مخالف کرد» به تحمل ۵ سال و ۶ ماه حبس تعلیقی و ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. با تسلیم به رای حکم به ۱۴ ماه حبس با احتساب ایام قبلی باداشت تقلیل پیدا کرد.

 

حسین کمانگر، پدر همسر راشد،  نیز به همین اتهام به ۱۵ سال حبس محکوم و هم‌اینک در زندان مرکزی سنندج محبوس است و ناهید کمانگر همسر وی نیز روز دوشنبه ۱۵ تیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

زندانیان