نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بهبود قلیزاده به مرخصی پزشکی اعزام شد

30-مارس-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: بعد از ظهر امروز، ۱۰ فروردین ۹۳ بهبود قلیزاده عضو کمیته مرکزی تشکیلات یئنی گاموح با سپردن وثیقه، از زندان تبریز به مرخصی پزشکی اعزام شد.

 

به گزارش سایت «یئنی گاموح»، بهبود قلیزاده به همراه دکتر لطیف حسنی دبیرکل تشکیلات و سایر اعضای کمیته مرکزی یئنی گاموح، مهندس شهرام رادمهر، محمود فضلی و آیت مهرعلی بگلو در اوایل دی ماه ۹۱ توسط مامورین اطلاعاتی شهر تبریز دستگیر و به اداره اطلاعات تبریز منتقل شدند و در آنجا در سلول های انفرادی نگهداری شده مورد شکنجه و بازجویی قرار گرفتند و پس از مدتی با اتمام بازجویی های طولانی به زندان تبریز منتقل شدند.

 

سپس در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۲ پورباقر قاضی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز این فعالین سیاسی آذربایجان را به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی، و تبلیغ علیه نظام به ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

 

احکام صادره در دادگاه بدوی، با اعتراض وکلای پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شد که شعبه ۶ دادگاه تجدید نظر در تبریز به ریاست قاضی ایمانی حکم ۹ سال حبس تعزیری هر یک از ۵ اعضای کمیته مرکزی تشکیلات یئنی گاموح را عینا تایید کرد.

 

این فعالان سیاسی با شروع اعتصاب غذا در اعتراض به حکم ناعادلانه صادره به دستور مقامات قضایی دادگستری تبریز و بدون برگزاری شورای انضباطی از تاریخ ۲۹ تیر ماه ۹۲ از زندان مرکزی تبریز به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده بودند که در تاریخ ۸ دی ماه سال ۹۲ به زندان مرکزی تبریز بازگردانده شدند.

زندانیان