نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بهنام ابراهیم‌زاده: آقای ربیعی کارگران گول شعار‌ها و سیاست‌های عوامفریبانه شما را نمیخورند!

28-نوامبر-2013

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: بهنام ابراهیم‌زاده، کارگر زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوین طی نامه‌ای از این زندان با بررسی عمل‌کرد و کارنامه‌ی علی ربیعی، ویز کار و امور اجتماعی دولت روحانی، به تشریح مشکلات کارگران در ایران پرداخته است.

 

متن این نامه که یک نسخه از آن در اختیار سایت «نفس در قفس» قرار گرفته، عینا در زیر می‌آید:

 
آقای ربیعی کارگران گول شعار‌ها و سیاست‌های عوامفریبانه شما را نمیخورند!

 

وعده‌هایی‌ که هنوز خاک میخورند ، توسعه اقتصادی ، بهبود شرایط معیشتی مردم ، ایجاد اشتغال ، کاهش نرخ بیکاری ، منزلت بخشیدن به جامعه کارگری ، افزایش دستمزد کارگران و ۱۰‌ها وعده دیگر دولت روحانی و وزیر کارش است که نه تنها عملی‌ نشد بلکه روز به روز به مشکلات طبقه کارگر افزوده هم شد!

 

قابل کتمان نیست که به دلیل بی‌ تدبیری‌ها شخص‌های اقتصادی فرو ریخته اند ، بیکاری افزایش یافته ، بسیاری از جوانان جویای کار به ارتش ذخیره بیکاران پیوسته اند ، آسیب‌های اجتماعی افزون تر شده و به طور کلی‌ منظر روانی‌ جامعه به هم خرده و هیچ چیز سر جای خودش قرار نگرفته است.

 

طبقه کارگر هر روز بیشتر از قبل با وجود ناکار آمدی‌های اقتصادی و اشتغال زیر فشار گرانی و تورم قرار گرفته است ، فضای سرکوب و اختناق در قبل کارگران و فعالین کارگری و اعتراضات به حق کارگران به شدت افزایش یافته است ، بازداشت ، شکنجه و زندان کارگران و فعالین کارگری به شدت افزایش یافته است ، زندان‌ها پر از کارگران و فعالین کارگری است که در دفاع از حق خود و هم طبقه‌ای‌های خود به زندان محکوم شده اند.

 

آقای ربیعی کارگران این قشر زحمتکش ، فهیم و آگاه گول شعار‌های عوامفریبانه شما و امثال شما را نمیخورند ، شما که سابقا در کار امنیتی بوده‌اید و در بازداشت ، شکنجه و سرکوب فعالین کارگری و ربودن نان از سفره طبقه کارگر ایران نقش به سزایی داشتید و همیشه در راستای منافع سرمایه حرکت کرده و می‌کنید.

 

آقای ربیعی شما که قبل از وزیر شدن وعده بهبود شرایط زندگی‌ و معیشت طبقه کارگر ایران را می‌دادید اما همچنان سیاست شما در قبال کارگران و تشکل‌های مستقل کارگری همان سیاست سرکوب و اختناق است و فشار روز افزون بر طبقه کارگر و فعالین کارگری و زندانی کردن فعالین کارگری که تنها در راستای ایجاد تشکلات مستقل خودشان گام برداشتند که حق کارگران است که تشکلات مستقل خود را ایجاد کنند.

 

بله آقای ربیعی با اشاره به همین مواردی که در بالا برشمردم باز هم میگویم که طبقه کارگر ایران و فعالین جنبش کارگری گول شعار‌های عوامفریبانه شما را نمیخورند و برای بهبود شرایط خود به قدرت و اتحاد طبقاتی خود باور دارند!

 

بهنام ابراهیم‌زاده

بند ۳۵۰ زندان اوین

سوم آذر ۱۳۹۲

زندانیان