نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بیانیه زندانیان اهل سنت در محکومیت فشارهای وارده بر فعالین مذهبی در ایران

25-آگوست-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: زندانیان اهل سنت محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج طی بیانیه‌ای فشارهای وارده را بر جامعه‌ی اهل سنت در ایران محکوم کردند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، زندانیان عقیدتی سالن ۱۰ زندان رجایی‌شهر کرج در این بیانیه ضمن اشاره به فشارهای وارده بر فعالین اهل سنت در استان‌های سیستان و بلوچستان و کردستان از علمای اهل سنت خواسته‌اند تا در مقابل این فشارها سکوت نکنند.

متن این بیانیه که برای انتشار در اختیار «نفس در قفس» قرار گرفته، عینا در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

محکوم کردن فشارهای مضاعف جدید بر جامعه اهل سنت ایران

با عرض سلام خدمت مردم شریف ایران

جامعه مظلوم اهل سنت ایران و نخبگان و اندیشمندان و مبلغان اهل سنت خاصتا دوباره مورد خشم و حقد و کینه تندروهای حکومت قرار گرفته‌اند. طی اخبار موثق سیستم امنیتی احتمالا تحت فشار افراد تندرو و با نفوذ حکومت دست به ایجاد رعب و وحشت در میان اهل سنت و طلاب دینی مدارس جنوب و نقاط مختلف زدند به گمان اینکه شاید بتوانند شور و اشتیاق اهل سنت را با ایجاد محدودیت های ظالمانه نسبت به رعایت شعایر و آیین دینی و سیمای اسلامیشان و کسب معرفت و شناخت حقیقت دین و اعتقاداتشان تضعیف کنند.

طی هفته اخیر دستگیریهای مکرر و پی در پی در بازدیدیها و ورودی و خروجی های استان سیستان و بلوچستان نسبت به طلاب دینی و مردم مظلوم و شریفی که ملتزم به سیمای اسلامی بوده اند بدون هیچ دلیلی صورت گرفته که بعد از ایجاد رعب و وحشت و تهدید، آنها را مجبور به بازگشت به مناطق خود کرده و همچنین در استان کردستان تعداد قابل توجهی از مبلغین و ماموستاهای اهل سنت توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند که هنوز از وضعیتشان هیچ خبری در دسترس نیست.

ما زندانیان اهل سنت کرد زندان رجایی شهربه عنوان نماینده ی کوچک از جامعه اهل سنت این اقدامات ظالمانه را به شدت محکوم می‌کنیم و از تمام علما و صاحب نظران اهل سنت خواستاریم که سکوت اختیار نکرده و تا حد توان از ملت مظلومشان دفاع کنند و مردم مظلوم و دین دوست و خون گرم اهل سنت بیشتر به التزام و تمسک و شعائر دینی و اخلاقی ارشاد و راهنمایى فرمایید و هم‌چنین اعلام می‌کنیم که جامعه اهل سنت از تحرکات و سیاست های خصمانه تندروهای حکومت در داخل و خارج کشور نسبت به خود آگاه می‌باشد و نتیجه ایجاد فشار و ظلم و رعب و وحشت آنها را از حرکت برای استرداد حقوق از دست رفته بدون تعدی و تجاوز به حریم دیگران باز نمی دارد.

همچنین ما به عنوان وظیفه ی شرعی خود بیشتر تحولات و تداخلات سیاسی و همچنین تحریف وقایع از طریق رسانه ها را زیر نظر داریم و از بزرگان و مصلحان جامعه خواستاریم که چشم بر حقایق نبندند و در بهترین زمان و مکان اقدام لازم را در مقابل ظلم و تعدی از خود نشان دهند

والسلام علیکم و رحمه الله

زندانیان عقیدتی اهل سنت کرد زندان رجایی شهر

زندانیان