نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در خصوص آزادی بی‌قید و شرط حسین حسن‌خانی معلم بازنشسته

13-جولای-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس ،۲۲تیر ۱۴۰۰: شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم کردن حکم صادره علیه حسین حسن‌خانی، معلم بازنشسته اهل شهرستان مهاباد خواهان آزادی بدون قید و شرط وی شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران اعلام کرده است: «این فعال صنفی فرهنگیان به زندان مهاباد منتقل و به دلیل شرکت در تجمعات صنفی در محوطه‌ی اداره‌ی آموزش و پرورش شهرستان مهاباد توسط دادگاه انقلاب به تحمل سه ماه حبس محکوم و هم اکنون در زندان به سر می‌برند.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران علیه این حکم صادره اعتراض دارد و ضمن محکوم کردن آن، دستگاه قضایی کشور را به استقلال و عدم تاثیرپذیری بدون چون و چرا از نهادهای امنیتی فرا خوانده و با توجه به نامساعد بودن شرایط جسمانی و ناراحتی شدید قلبی و انجام عمل‌های جراحی پی در پی، خواهان آزادی بدون قید و شرط ایشان است و هر گونه عواقب ناگواری را متوجه دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی کشور می‌داند.

لازم به یادآوری است که حسین حسن‌خانی روز چهارشنبه یکم مردادماه ٩٩ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات مهاباد منتقل شده بود. بهمن‌ماه ٩٩، این معلم بازنشسته به اتهام “تبلیغ علیه نظام” از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به سه ماه زندان محکوم شده بود.

روز شنبه نوزدهم تیرماه، حسین حسن‌خانی، معلم بازنشسته و عضو مکتب قرآن در مهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان این شهرستان منتقل شده است.

زندانیان