نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بیشتر خودکشی‌های منجر به فوت در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال رخ می‌دهد

26-دسامبر-2018

گروه خبری: خودکُشی -

سایت نفس در قفس: به گفته‌ی احمد حاجبی، مدیرکل دفتر سلامت روانی و اجتماعی وزارت بهداشت، بیشتر خودکشی‌های منجر به فوت در بازه‌ی سنی ۱۵ تا ۲۴ سال رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، امروز چهارشنبه ۵ دی‌ماه ۱۳۹۷، احمد حاجبی در حاشیه‌ی برگزاری دومین روز کارگاه ملی سه‌روزه طرح تحول سلامت در یزد، صحبت‌هایی درباره‌ی معضلات سلامت و بهداشت در کشور مطرح کرد.

احمد حاجبی بیشترین موارد خودکشی منجر به فوت را در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال جامعه ذکر کرد و گفت: “از شایع‌ترین علت‌های این امر ابتلای فرد به اختلال روانپزشکی، تعارض بین فردی، عوامل اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی هستند”.

وی افزود که وزارت بهداشت به تنهایی در مدیریت و پیشگیری از خودکشی نوجوانان و جوانان موفق نخواهد بود.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت درباره‌ی مصرف مواد مخدر در میان اقشار مختلف جامعه نیز گفت: “براساس آمار ستاد مبارزه مواد مخدر کشور، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مصرف‌کننده‌ی مستمر مواد افیونی در ایران وجود دارد که شایع‌ترین نوع ماده مصرفی تریاک و مشتقات آن است. در یک بازه زمانی آمارها نشان از رشد مصرف مواد محرک از جمله شیشه در کشور داشت، که سال های اخیر رشد مصرف این مواد کند شده است. آمارها نشان می‌دهد بیشترین مصرف‌کننده‌های مواد محرک در گروه سنی پایین و تریاک و مشتقات آن در بزرگسالان شایع تر است”.

مدیرکل دفتر سلامت روانی و اجتماعی وزارت بهداشت در ادامه افزود: “برپایه‌ی آخرین محاسبه سطح‌بندی، تعداد تخت‌های روانپزشکی مورد نیاز ۱۶ هزار و ۴۰۰ مورد اعلام شد که با احتساب تخت های موجود به ۶ هزار تخت دیگر برای ارتقاء خدمات سلامت روان نیاز است”.

برچسب ها:

زندانیان