نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بیش از ٨ زندانی سیاسی کُرد، اعتصاب غذا کردند

26-آوریل-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: شماری از زندانیان سیاسی کُرد در حمایت از زندانیان بند ٣۵٠ اوین، دست به اعتصاب عذا زدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، از روز گذشته، زندانیان سیاسی کُرد که در شهرهای جنوبی ایران محبوس می‌باشند با اعتصاب غذای خود، یورش بی‌سابقه‌ی مأموران امنیتی به زندان اوین تهران را محکوم کردند.

اعتصاب غذا برای مدت سه روز ادامه خواهد داشت و ده‌ها زندانی تبعیدی کُرد در آن شرکت دارند.

دیدبان حقوق‌بشر کُردستان با انتشار این خبر اعلام کرد: علی مرادی، کمال شریفی، محمدحسین رضایی و افشین سهراب‌زاده در زندان میناب، کریم موسی‌زاده، اسعد صلواتی و شاکر عیان‌پور در زندان بندرعباس و بدیع حسین‌پناهی در زندان بندر لنگه و چندین زندانی سیاسی دیگر اکنون در اعتصاب غذا هستند.

همین منبع، تعداد زندانیان را “بیش” از آمارهای منتشر گردیده عنوان کرد که در اقدامی “نمادین و هماهنگ” به حمایت از زندانیان سیاسی بند ٣۵٠ اوین برخاستند.

در حال حاضر علاوه بر زندانیان ۳۵۰، برخی از زندانیان در زندان‌های رجایی‌شهر، تبریز و دیگر زندان‌ها نیز برای همراهی با زندانیان بند ۳۵۰ اعتصاب غذا کرده‌اند.

روز بیست و هشتم فروردین‌ماه که به “پنج‌شنبه‌ی سیاه” مشهور گشته، حدود ٢٠٠ گارد امنیتی وزارت اطلاعات و خفاظت اطلاعات سپاه با یورش به بند ٣۵٠ زندان اوین، زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار دادند که تاکنون ۱۱ تن از ۳۲ زندانی منتقل شده به انفرادی، در سلول های انفرادی بند ۲۴۰ محبوسند.
در این یورش بی‌سابقه، محمدصدیق کبودوند و سمکو خلقتی نیز مجروح گردیدند.

زندانیان