نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بیش از ۱۰۰ ساعت دیوار آهنین سانسور در ایران

21-نوامبر-2019

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: با گسترش اعتراضات سراسری مردم ایران، مقامات جمهوری اسلامی از عصر روز شنبه ۲۵ آبان ماه با قطع اینترنت سعی در خاموش کردن اعتراضات و جلوگیری از انتشار اخبار و تصاویر شدند. علیرغم این سانسور شدید خبرهای رسیده از داخل ایران حاکی از تداوم اعتراضات است که با ورود نیروهای امنیتی و استفاده از سلاح جنگی به خشونت کشیده شده است.
به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، روز پنجشنبه ۳۰ آبان ۹۸ نت بلاکز با انتشار تصویری از قطع بودن اینترنت در داخل ایران به مدت ۱۰۰ ساعت خبر داد و این کار مقامات جمهوری اسلامی را نقض آشکار آزادی بیان دانست.
همچنین روز گذشته ۲۹ آبان ۹۸ در ششمین روز از تظاهرات سراسری مردم ایران گزارشگران بدون مرز با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن این سانسور مسدود کردن اینترنت توسط جمهوری اسلامی را سرکوب آزادی اطلاع رسانی عنوان کرد.
رضا معینی مسئول دفتر ایران و افغانستان این نهاد بین المللی، در این باره گفت: “ما بار دیگر سرکوب آزادی اطلاع رسانی در ایران را محکوم می‌کنیم، و از دیوید کایدیوید کای گزارشگر سازمان ملل در امر پیشبرد و حمایت از آزادی عقیده و بیان، می‌خواهیم به فوریت در دفاع از حقوق بنیادین مردم ایران اقدام کنند. رژیم ایران باید تعهد‌های جهانی خود را به میثاق ها و موازین جهانی ناظر بر حقوق بشر محترم شمارد”.
همچنین روز جاری سخنگوی کمسیون قضایی مجلس با استقبال از قطعی اینترنت در داخل ایران آن را بهترین موقعیت برای پیوستن به اینترنت داخلی عنوان کرد.
روز پنجشنبه ۳۰ آبان ۹۸ رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر ضرر قطعی اینترنت بر دانشگاهها گفت:« متاسفانه قطع شدن اینترنت مشکلات زیادی برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده است که امیدواریم این مشکل به زودی رفع شود چرا که دانشگاه‌های ما دانشگاه‌های بین المللی هستند و مراودات گسترده با جهان دارند و وجود اینترنت برای دانشگاه‌ها لازم است.»
روز گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت وصل دوباره اینترنت داخل ایران را منوط به آرام شدن فضای کشور دانست. این درحالی است که در پنج روز گذشته در نبود ارتباط آزاد اینترنت آمار کشته شده‌ها و زخمی‌های تظاهرات مردم ایران در شهرهای مختلف افزایش پیدا کرده است.

برچسب ها:

زندانیان