نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بیش از ۸ هزار زندانی بدهکار جرائم غیرعمد در زندان ها

22-ژوئن-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: مدیرعامل ستاد رسیدگی به امور دیه کشور، می گوید که هم اکنون هشت هزار و ۱۰۰ زندانی نیازمند در زندان‌ها داریم که جمع بدهی آنها حدود ۶۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید اسدالله جولایی، در بیست و هشتمین جشن گلریزان کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، گفت: “در حال حاضر تعداد ۸۱۰۰ زندانی نیازمند در کشور داریم که جمع بدهی انها حدود ۶۵۰ میلیارد تومان است، پیش بینی می شود پس از گذشت و بخشش طلبکاران با کاهش این مبلغ به میزان ۳۵۰ میلیارد تومان، این زندانیان تحت حمایت ستاد دیه بتوانند از حبس رهایی یابند”.

مدیرعامل ستاد دیه کشور ادامه داد: “از تعداد ۸۱۰۰ زندانی نیازمند در کشور، ۱۰۲۴ نفر حوادث رانندگی، ۲۹۵ نفر حوادث کارگاهی و شبه عمد، ۴۵۰۰ نفر محکومان مالی غیرعمد، ۱۸۳۱ نفر محکومان مهریه و ۴۵۰ نفر محکومان نفقه هستند”.

جولایی در مورد اجرای قانون ستاد دیه کشور از سال ۱۳۷۸ به بعد در زمینه اصلاح و اجراب قانون بیمه اجباری شخص ثالث، گفت: “این قانون از ۲۰ شهریور ۸۷ به مدت ۵ سال به صورت ازمایشی اجرا شد، با توجه به پایان مهلت ازمایشی آن در ۲۰ شهریور ۹۲ به مدت ۱۸ ماه یعنی یکسال و نیم دیگر تمدید و مجددا در سال ۹۴ به مدت یکسال تمدید شد”.

وی ادامه داد: “پس از اصلاحات، طرح همراه با لایحه دولت آماده مطرح شدن در صحن علنی مجلس برای دایمی شدن است”.

جولایی ادعا کرد: “قبل از اصلاح و اجرای قانون مذکور در ۲۰ شهریور ۸۷ آمار موجودی رانندگان زندانی ۵۰ هزار نفر بود که امروز تعداد رانندگان زندانی حدود یک هزار نفر است”.

مدیرعامل ستاد دیه گفت: “مساله مهم آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه است و این مهم رسالت اصلی ستاد دیه است”.

زندانیان