نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بیش از ۴۱ سال زندان و ۲۰۰ ضربه شلاق برای هفت فعال صنفی معلمان در خراسان شمالی

31-ژانویه-2020

گروه خبری: آزادی بیان - کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: هفت تن از معلمان و فعالین صنفی معلمان در خراسان شمالی توسط دادگاه انقلاب و کیفری بجنورد به اتهاماتی همچون “اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل گروه غیرقانونی با هدف برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام” جمعا به ۴۱ سال و هشت ماه حبس تعزیری، ۲۲۲ ضربه شلاق و ۳ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند.
به گزارش کانال صنفی معلمان، روز چهارشنبه ۹ بهمن ۹۸، محمدرضا رمضان زاده مسئول هیئت مدیره انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی علی فروتن،سعید حق پرست، حمیدرضا رجایی وحسین رمضانپور اعضای هیئت مدیره و حسن جوهری ، مصطفی رباطی اعضای انجمن صنفی معلمان خراسان شمالی توسط دادگاه انقلاب بجنورد مجموعا به ۴۱ سال و هشت ماه حبس تعزیری، ۲۲۲ ضربه شلاق و ۳ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند.
بنا به این گزارش، محمدرضارمضانزاده مجموعا به ۱۵ سال ‌زندان، ۷۴ ضربه شلاق، حدود۳ میلیون جریمه نقدی، محرومیت از فعالیتهای حزبی، حسین رمضانپور مجموعا به ۸سال‌ زندان، دوتا ۷۴ ضربه شلاق، محرومیت از فعالیتهای حزبی و حمیدرضارجایی مجموعا به ۴سال ‌زندان و محرومیت از فعالیتهای حزبی، علی‌فروتن، مصطفی‌ رباطی ، سعید حقپرست، حسن‌جوهری هریک به سه ‌سال ‌وهشت ‌ماه زندان محکوم شده اند.
خاطر نشاه می شویم در پی اعتراضات صنفی فرهنگیان در مهر و آبان ۱۳۹۷، هفت نفر از معلمان خراسان شمالی، بازداشت شدند که پس از روزها بازداشت با قید وثیقه آزاد گشتند. بنا به گزارش کانون صنفی صنفی معلمان ، یک پرونده کاملا ساختگی پنج جلدی با بیش از دوهزار صفحه توسط اداره اطلاعات با اتهامات واهی تشکیل برای این معلمان تشکیل شده است که بدون گذراندن مراحل قانونی در دادگاه انقلاب بجنورد این معلمان را محکوم کردند که احکام بدوی صادره در دادگاه عمومی در مرحله تجدیدنظرخواهی نیز عینا تایید شده‌اند.

زندانیان