نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بی‌خبری از وضعیت اعتصاب غذاکنندگان تبریزی / زندان اوین از پذیرش آن‌ها امتناع کرده است

21-جولای-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: «ما همچنان سرپا هستیم، نگران نباشید.» این آخرین جمله از اعتصاب کنندگان آذربایجانی در زندان تبریز است که دیروز مورخه ۲۹ تیر بهبود قلیزاده با صدای بی حال خود در تماس تلفنی به خواهر خود گفته است. چند دقیقه بعد از این تماس تلفنی مسئولین زندان تبریز با مراجعه به بند کادر درمانی با جمع آوری وسایل این فعالین سیاسی آنها را به مکان نامعلوم منتقل کردند.

 

به گزارش نفس در قفس، بعد از یک روز بی خبری مطلق امروز دادستان تبریز در پی مراجعه خانواده های اعتصاب کنندگان اظهار داشته که «به دستور دادستان کل کشور آنها را به تهران منتقل کرده اند.» آقای خلیل الهی در پاسخ به این سئوال که کجای تهران؟ گفته است که: » به ما هم نگفته اند».

 

در نهمین روز اعتصاب غذای کادر رهبری یئنی گاموح با توجه به بی خبری حاضر و خبرهای ناگوار دیروز مبنی بر خونروزی معده شهرام رادمهر و بی حالی سایر اعتصاب کنندگان نگرانی خانواده های ایشان قابل توصیف نیست. برخی از آنها حتی قبل از باز شدن دادگستری تبریز جلوی آن حاضر بودند تا بلکه بتوانند خبری از آنها بدست بیاورند.

 

دکتر لطیف حسنی، مهندس محمود فضلی، بهبود قلیزاده، آیت مهر علی بیگلو و مهندس شهرام رادمهر فعالین سیاسی آذربایجانی هستند که از ۲۲ تیرماه در اعتراض به حکم ناعادلانه نه سال زندان و شرایط بد زندان تبریز دست به اعتصاب غذا زده اند.

 

زندان اوین اعتصاب غذا کنندگان تبریز را نپذیرفت

 

در پی پیگیری های خانم اعظم پیری، همسر دکتر لطیف حسنی، سازمان زندان های تهران (که زندان هایی چون اوین و رجایی شهر تحت کفالت آن است) اعلام کرده است که به دستور دادستانی کل کشور پنچ زندانی زندان تبریز به زندان اوین تبعید شده بودند که «ما از پذیرش آنان امتناع کردیم.»

این امتناع در پی وخامت حال اعتصاب کنندگان صورت گرفته است که زندان اوین مسئولیت جان انان را قبول نکرده است. آخرین خبر ها حاکی از آن است که رهبران یئنی گاموح در تهران و در مکانی نامعلوم منتظر رایزنی های نهاد های امنیتی تهران و مقامات زندان می باشند. گفتنی است از آنجایی که سازمان زندان مسئول جان زندانیان می باشند، مقامات زندان از پذیرفتن زندانیان بدحال سایر زندان ها امتناع می ورزند.

زندانیان