نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بی‌خبری از وضعیت مستندساز جوان ایرانی، اردشیر احمدی

25-فوریه-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: در حالی که نزدیک به دوماه از بازداشت اردشیر احمدی مجری و مستند ساز ایرانی-کانادایی در دهم دی‌ماه می‌گذرد، همچنان هیچ نهادی مسئولیت بازداشت وی را بر عهده نگرفته است و خانواده و نزدیکان وی نیز تاکنون درباره جزئیات وضعیت وی سکوت کرده‌اند.

به گزارش جرس؛ اردشیر در حالی بیست و پنجمین سالگرد تولد خود را در بازداشت می‌گذراند که سه سال قبل پس از مدت‌ها دوری به ایران بازگشت تا نویدبخش اتفاقاتی مثبت در عرصه برنامه‌سازی و موزیک‌ویدئو در ایران باشد. اردشیر احمدی تحصیل کرده فیلمسازی از دانشگاه بریتش کلمبیا در کانادا است.

بر اساس این گزارش، وی هنگامی که ۱۸ سال داشت با ساخت مجموعه «از ونکوور تا لس آنجلس» به شهرت رسید. این مجموعه بر روی یوتیوب بیش از یک میلیون بار دیده شد و نگاهی انتقادی به مناسبات جامعه فرهنگی ایرانیان در لس‌آنجلس داشت.

پس از مدت کوتاهی اردشیر به امارات رفت و برنامه ذره بین کار بعدی او بود. فعالیت‌هایش به برنامه سازی و مجری‌گری محدود نشد و فعالیت‌های موفقی درعرصه‌های تهیه کنندگی و مدیریت هنری نیز داشت. سرانجام در سال ۲۰۱۲ به ایران بازگشت، ساخت مستندی درباره گروه زدبازی و مجموعه «از زیرزمین تا بام تهران» از معروف‌ترین کارهای اردشیر پس از بازگشت به ایران بود که به موسیقی زیرزمینی ایران اختصاص داشت. عمده فعالیت‌هایش پیش از بازداشت متمرکز بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ساخت موزیک ویدئو بود.

برچسب ها:

زندانیان