نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بی‌خبری از وضعیت مصطفی دانشجو پس از گذشت ۲۰ روز

27-جولای-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: مصطفی دانشجو وکیل دادگستری و از فعالان حقوق دراویش گنابادی که در تاریخ ۱۶ تیرماه در منزل مادری خود بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد، با گذشت ۲۰ روز از زمان بازداشت کماکان در سلول انفرادی به سر برده و وکیل و خانواده وی نیز از محتویات پرونده‌اش بی‌اطلاع هستند.

به گزارش مجذوبان نور، ۲۰ روز از بازداشت مصطفی دانشجو، فعال حقوق درویشان گنابادی، وکیل دادگستری و از مدیران وبسایت مجذوبان نور می‌گذرد اما همچنان هیچ خبری از وضعیت وی در دست نیست.

آقای دانشجو که از زمان بازداشت به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ در زندان اوین منتقل شده بود، همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.

وکیل و خانواده آقای دانشجو تاکنون به او دسترسی نداشته‌اند و از محتویات پرونده این فعال حقوق درویشان بی‌اطلاع هستند.

آقای دانشجو علاوه بر محرومیت از حق وکیل، در این مدت اجازه تماس تلفنی و ملاقات با خانواده‌‌اش را نیز نداشته‌ است.

ابتلای این وکیل دادگستری به بیماری قلبی و ریوی حاد، بر نگرانی‌های ناشی از بی‌خبری از وضعیت او افزوده است.

این فعال حقوق دراویش گنابادی که از بیماری قلبی و ریوی حاد رنج می‌برد در تاریخ ۳۰ تیرماه به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد اما پس از ساعاتی بدون انجام خدمات درمانی مناسب، به بند ۲۰۹ زندان اوین بازگردانده شد.

لازم به ذکر است که مصطفی دانشجو در ساعات اولیه روز شنبه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۷ در منزل مادری خود در تهران بازداشت و سپس به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

دستور بازداشت آقای دانشجو پیرو پرونده‌ای که در سال ۱۳۹۶ برای وی تشکیل شده، از سوی شعبه سوم بازپرسی امنیت تهران (مستقر در زندان اوین) صادر شده است.

پیشتر این وکیل دادگستری در تماس تلفنی عنوان کرده عناوین اتهامی او مرتبط با درویشانی است که در حادثه گلستان هفتم بازداشت شده‌اند.

زندانیان