نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بی خبری از وضعیت بهنام شیخی از زمان دستگیری و بازداشت

7-آوریل-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: بهنام شیخی از روز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه ۹۲ از سوی نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت گردیده و به مکان نامعلومی منتقل گردیده است و تاکنون از وضعیت وی اطلاعی در دسترس نیست. مراجعت های مکرر خانواده وی به مراجع ذی ربط تاکنون نتیجه ای نداشته است.

 

به گزارش هراز، این فعال آذربایجانی در سال ۹۰ در جریان اعتراضات مردمی و مدنی به خشک شدن دریاچه اورمیه، در تاریخ ۲۰ مهر در منزل شخصی واقع در گلستان جاده ساوه تهران دستگیر شده بود و بعداز ۲۵ روز بازداشت در اداره اطلاعات تبریز با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

 

در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۱ در شعبه اول دادگاه تبریز به ریاست قاضی حملبردادگاه ایشان برگزار گردید که از ۲ اتهام از اتهام اجتماع و تبانی و تبانی تبرئه شده و به خاطر اتهام تبلیغ علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

 

گفتنی‌ است، پیش‌تر این فعال مدنی در شعبهٔ بیست و شش دادگاه انقلاب تهران و به ریاست قاضی پیرعباسی به اتهام عضویت در گروه غیر قانونی که قصدش بر هم زدن امنیت کشور است، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۵ سال حبس تعلیقی، محکوم شده بود.

برچسب ها:

زندانیان