نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بی خبری از وضعیت رسول رضوی در اداره اطلاعات تبریز

15-دسامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: رسول رضوی از فعالین مدنی آذربایجانی همچنان در اداره اطلاعات تبریز به سر می برد. این فعال  مدنی دیروز شنبه ۲۳ آزرماه ۹۲ وارد ۱۰ـ مین روز بازداشت خود گردید و هنوز از وضعیت وی اطلاعی در دسترس نیست.

 

به گزارش تبریز سسی، خانواده رسول رضوی خبر داده‌اند که از وضعیت این فعال بی اطلاع هستند و تلاش این خانواده‌ برای دریافت مجوز ملاقات تا کنون به جایی نرسیده است.

 

در پیگیری‌هایی که اعضای خانواده این فعال انجام داده‌اند آقای محمد زاده بازپرس شعبه ۲۰ دادسرای انقلاب تبریز در مورد اتهام این فعال پاسخی نداده و اظهار داشته‌اند که این فعال مدنی همکاری نمی‌کند و به خاطر این هنوز ماندنی است. این نیز بر نگرانی‌های خانواده ایشان از وضعیت سلامتی وی افزوده است.

 

بنا به گفته خانواده این فعال، با گذشت ۱۰ روز از دستگیری وی هنوز حتی اجازه تماس تلفنی را به ایشان نداده‌اند.

 

گفتنی است، ماموران اداره اطلاعات تبریز پس از بازداشت وی اقدام به تفتیش تمام منزل وی نموده و برخی وسایل شخصی از جمله کتاب‌ها و … این فعال را با خودشان برده بودند.

 

رسول رضوی روز چهارشنبه ۱۳ آزر ماه ۹۲ در منزل پدری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافته است.

 

خاطر نشان کنیم که وی پیش‌تر روز یکشنبه ۱۷مهر ماه ۹۰ هنگام بازگشت از محل کار خود توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده و تحت شدید ترین فشارها روحی و جسمی قرار گرفته بود.

 

وی روز شنبه ۲۳ مهر ماه ۹۰ از زندان به اداره اطلاعات منتقل شده و پس از ۱۰ روز دوشنبه ۳ آبان ماه همان سال به زندان مرکزی تبریز منتقل و در نهایت پس از تحمل ۱۶ روز بازداشت به قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی به طور موقت از زندان مرکزی تبریز آزاد می شود.

برچسب ها:

زندانیان