نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تائید حکم اعدام متهم به قتل امام جمعه کازرون در دیوان عالی کشور

6-آگوست-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: حکم اعدام حمیدرضا درخشنده، متهم پرونده قتل محمد خرسند، امام جمعه شهرستان کازرون به تایید دیوان عالی کشور رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون قضایی و برنامه‌ریزی دادگستری استان فارس از تائید حکم اعدام متهم به قتل امام جمعه کازرون در دیوان عالی کشور خبر داده و گفته است اجرای این حکم در دستور کار دادگستری قرار گرفته است.

روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه ۱۳۹۸، جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل امام جمعه کازرون، در دادگاه کیفری یک شیراز برگزار و متهم پرونده به اعدام محکوم شده بود.

محمد خرسند، امام جمعه کازرون حوالی بامداد روز چهارشنبه ۸ خردادماه، در حالی که همراه همسرش از مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان به منزل بازگشته بود، با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفته و به قتل رسید.

تعدادی از خبرگزاری های نزدیک به نهادهای امنیتی این اقدام را عملی با مبنای عقیدتی ارزیابی کرده و با انتشار ویدئویی ادعا کردند که فرد مهاجم از چند روز پیش با اسب و لباس تعزیه در سطح شهر کازرون می‌گشته و نهایتاً صبح روز ۸ خردادماه در حالی که در برابر خانه امام جمعه منتظر او بود، پس از اصرار به گرفتن عکس یادگاری، با چاقو اقدام به قتل وی کرده است.

بر اساس ادعای این خبرگزاری ها، فرد مهاجم از اعضای گروه های مخالف روحانیت بوده و پس از قتل شعارهایی مبنی بر “از بین بردن روحانیت” سر داده است.

حیدر آسیابی، دادستان شیراز از بازداشت متهم به قتل در بعد از ظهر همان روز و ارجاع پرونده به دادگاه جهت رسیدگی به آن خبر داده بود.

گفتنی است که خرسند که عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود از شهریورماه ۱۳۸۶ امامت جمعه شهر کازرون را برعهده داشت.

زندانیان