نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تاکید رییس دادگستری فارس بر اجرای احکام اعدام در ملاعام

22-سپتامبر-2014

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: رئیس کل دادگستری استان فارس بر «اجرای حدود الهی» در ملاعام تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قوه‌ی قضائیه، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه برخورد قاطع با متعرضان به حقوق انسانی مردم در دستگاه قضایی همواره در اولویت برنامه های دادگستری فارس است افزود: کسانی که از نوامیس، جان و اموال و حقوق انسانی و کرامات بشری مردم را دستاویز اَعمال مجرمانه خود قرار می دهند با برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضایی مواجه می شوند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی و دستگاه های حاکمیتی وظیفه دفاع از حقوق انسانی این قربانیان را بر عهده دارند افزود: دفع شّر اشرار و متجاوزین به حقوق مردم از توقعات مردم و تکلیفی است که بر عهده دستگاه قضایی قرار دارد و دادگستری استان فارس نیز بر اساس منویات شرع مقدس اسلام و قوانین جاری و با هدف تأمین امنیت اجتماعی، اجرای حدود الهی در ملاء عام را در خصوص این قبیل اشرار در دستور کار خود قرار داده است.

این در حالی است که فعالین حقوق بشر، اجرای این‌گونه مجازات‌ها در ملاعام را بازتولید خشونت دانسته و در رابطه با عواقب آن هشدار می‌دهند.

گفتنی است، تاکنون چند مورد از بازسازی صحنه‌ی اعدام توسط کودکان در ایران گزارش شده که در مواردی به مرگ چند کودک نیز منجر شده است.

در آخرین مورد خبرگزاری هرانا، روز ۳۰ شهریور از جان باختن یک کودک همدانی در هنگام بازسازی صحنه‌ی اعدام خبر داده بود.

این اتفاق در حالی رخ داد که در آخرین مورد در  ۱۹ شهریور ماه سال جاری دو زندانی به عنوان پرابهام «ارازل و اوباش» در ملاء عام در همدان اعدام شدند.

برچسب ها:

زندانیان