نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تایید حکم اعدام برای ۵ معترض بازداشت شده در اعتراضات دیماه ۹۶ در زندان اصفهان

27-جولای-2020

گروه خبری: اعدام -

نفس درقفس، ۶مرداد ۱۳۹۹: حکم ۵ تن از معترضان بازداشت شده در اعتراضات دیماه ۹۶ که هم اکنون در زندان اصفهان بازداشت هستند، در دیوان عالی کشور تایید شده است.

حکم اعدام مهدی صالحی قلعه شاهرخی، محمد بسطامی، مجید نظری کندری، هادی کیانی و عباس محمدی به اتهام‌هایی همچون بغی و محاربه، در دیوان عالی کشور تأیید شده است.  بر اساس اخبار منتشر شده، حکم اعدام این زندانیان بهمن ۱۳۹۸ در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان صادر شده بود.

با گسترش این خبر در فضای مجازی و واکنش کاربران نسبت به این احکام اعدام، دادگستری کل استان اصفهان، خبر انتشار یافته مبنی بر قطعی شدن حکم اعدام ۸ نفر از معترضین سال‌های ۹۶ و ۹۸ را رد کرد و آن را فضا سازی از سوی برخی از رسانه های معاند خواند.

گفته می‌شود بر اساس دادنامه صادرشده یکی از اتهامات این معترضین « افساد فی الارض از طریق بر هم زدن امنیت عمومی و هدایت اغتشاش‌گران منتهی به اخلال در نظم و امنیت عمومی و تشویش اذهان عمومی» عنوان شده است.

لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، با محکوم کردن این احکام از سازمانهای بین الملی و نهادهای حقوق بشری درخواست می‌کند برای جلوگیری از اجرای این احکام ناعادلانه توسط قوه‌قضاییه جمهوری اسلامی عمل مناسب و سریع اتخاذ کنند.

زندانیان